Avatar billede Bentescomputer Praktikant
02. februar 2020 - 17:41 Der er 2 kommentarer

Mac/Windows problemer

Jeg har en MyCloud 4 GB som jeg har brugt koblet til mit stofamodem og lavet sikkerhedskopier via timemachine. Foruden at jeg ved siden af har lagt en del sikkerhedskopier af fotos, overført fra en anden efternavn harddisk. Billederne har jeg kunnet ligge på fra Finder. Sikkerhedskopieringen fungerede dog ikke optimalt, der var for mange problemer med konfigurering af MyCloud og jeg har derfor købt en anden harddisk, som jeg så udelukkende vil bruge til Timemachine kopiering, og det fungere OK (bare fra USB, men ingen problemer med det). Det problem jeg har nu er, at jeg jeg vil nu bruge min My Cloud til alm. kopiering af fotos o.l. via USB, når jeg kobler den til min Mac med USB figurerer den ikke i Finder. Så jeg får ikke mulighed for at se billederne og heller ikke at gå ind og formatere den, så den kan bruges til både Windows og Mac.
Nogen gode idéer ?
Mvh. Bente
PS: håber ikke kategorien er alt for forkert 😉
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
02. februar 2020 - 18:50 #1
USB stikket på din MyCloud er kun beregnet for tilslutning af en ekstra lagerenhed. Stikket kan ikke benyttes til at tilslutte en computer, det skal foregå via netværk.
Avatar billede Bentescomputer Praktikant
02. februar 2020 - 19:42 #2
Nå for Søren da 😣 så må jeg forsøge mig igen, men problemet var at jeg havde vældig svært ved at få forbindelse til den. Vil jeg kunne koble den direkte til Mac' en via netværkskabel ?