Avatar billede Banto Praktikant
03. februar 2020 - 18:53 Der er 5 kommentarer

LG og Google Home

Hej

Jeg vil gerne stemme styre mit TV via min Google Home højtaler. Jeg kan dog slet ikke få det til at virke. Google Home kan ikke engang finde min chromecast.

Jeg har et LG SK8100PLA65 men kan ikke finde chrome casten eller noget i google home.

Har checket at tlf og TV (og min google home højtaler) er på samme wi-fi og installeret ThinQ på tlf. Det er en 2018 model med WebOS 4 og magic remote.

Har kigget på tutorials omkring opsætning af Google Home og her bliver det rigtig mærkeligt. Jeg kan intet finde på mit TV til opsætning af Google Assistenten. Har prøvet at tilføje min ThinQ konto i Google Home uden held.

Cast enheden virker som den skal, eks ved cast af netflix fra tlf.

Jeg kan bruge TV´s assistent ved at holde knappen nede på remoten men heller ikke her kommer der noget setup. Ikke engang efter at jeg satte TV tilbage til fabriks indstillinger.

Nettet siger mange forskellige ting omkring LG og Google Home og det er lidt svært for en dumrian som mig at sortere skæg og snot for sig. Så jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Er forholdet imellem LG TV og Google Home gået helt i fisk, er det mit TV, er det mig der er dum (mere end jeg plejer)?

Alt hjælp er virkelig påskønnet. Spørg gerne hvis jeg mangler info.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 19:27 #1
prøv på pc/ipad eller anden, at åbne google home app, og der tilføje enhed, og søg efter chromecast - skal være muligt.
Derfra, og så til at styre tv - der beder du om for meget. Du kan styre, hvad chromecast laver, men ikke tv.
Avatar billede Banto Praktikant
03. februar 2020 - 19:48 #2
Har også prøvet på tablet, samme resultat desværre.

LG har kunne styres med Google Home, mere end bare chrome casten. Det er dog som om at visse ting er forsvundet fra LG menuerne, bla opsætning af google assistent.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 20:22 #3
Er webos opdateret for nyligt? De kan have slået det fra pga fx krav fra google.
Avatar billede Banto Praktikant
03. februar 2020 - 20:33 #4
Det eneste jeg kan finde online er folk der siger det har virket men pludselig ikke virker mere.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. februar 2020 - 21:10 #5