06. februar 2020 - 09:56 Der er 1 kommentar

Hent data fra underliggende ark

Jeg har et ark som indeholder formler med stier til andre regneark.
Før i tiden kunne jeg så nøjes med at åbne og lukke de ark som formlerne refererer til, med kode, og så ville værdierne automatisk opdatere af sig selv i opsamlingsarket. Nu skal jeg åbne og gemme de underliggende ark manuelt og kan ikke gøre det gennem kode. Er her for 2 uger siden hoppet over på windows 10, så ved ikke om det er derfor.

Selve koden som åbner og lukker de underliggende ark fungere, men værdierne i hovedarket bliver ikke opdateret.

Eksempel på formel med sti-reference:
='Q:\opfølgning - Center\2020\B-opfølgning\Opfølgningsark\[Aktivitet.xlsm]Analyse'!$M$58

Kode til at åbne og lukke ark:

Sub Hent_Data()

Dim strF As String, strP As String
Dim wb As Workbook
Dim ws As Worksheet
Dim Cellevrd As Variant

Cellevrd = Range("A1").Value

Application.ScreenUpdating = False

'Mappe Stien
strP = ThisWorkbook.Path & "\Opfølgningsark"

strF = Dir(strP & "\*.xlsm")

Do While strF <> vbNullString

    On Error GoTo Førslut

        Set wb = Workbooks.Open(strP & "\" & strF)
        Set ws = wb.Sheets(1)
        ws.Range("A1") = Cellevrd
        wb.Close SaveChanges:=False

    strF = Dir()
Loop

Førslut:
Application.ScreenUpdating = True

End Sub
06. februar 2020 - 09:57 #1
TIL INFO:
"wb.Close SaveChanges:=False"
Denne del er ikke en del af koden og skal ignoreres