Avatar billede logbuilders Mester
06. februar 2020 - 17:13 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Installationsdisk W7 incl alle updates integreret

Kan man købe en W7 installationsdisk hvor alle updates er integreret eller en disk som giver mulighed for at opdatere W7 Sp1 efter installation.
Alle updates efter SP1 pr dato.
Der findes anvisninger på nettet hvor man selv kan producere en disk, men det er jo nærliggende at der findes mulighed for at købe/downloade en sådan disk.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 17:22 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 17:25 #2
Her er opdateringer dog ikke med i denne vil jeg tro.
Avatar billede Mikael Ekspert
06. februar 2020 - 17:39 #3
Efter install af en Win 7 sp1 updater jeg med disse.

Først med denne til 32 bit
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=46827

Til 64 bit denne
https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=46817

Når ovenstående er kørt så kør en af disse (Vælg om 32 eller 64 bit)
https://www.catalog.update.microsoft.com/search.aspx?q=kb3125574

Ps.. De giver ikke alle update frem til d.d. Men til ca april 2015
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 17:44 #4
Del din harddisk op så dit system isoleres. Når alt er på plads, så lav et image af styresystemet du altid kan rulle tilbage på. Dette klares på under en halv time hvis systemet isoleres.
Hav programmer og private filer på andre drev.
06. februar 2020 - 17:49 #5
Avatar billede Mikael Ekspert
06. februar 2020 - 17:49 #6
#4 Ja korrekt MEN ;) Som jeg læser det, så er det for at undgå "spildtid" inden alle Win 7 update er installeret via Microsoft update ?? (Kan jo tage timer/dage)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 17:56 #7
#6 Jo men eftersom support er slut til Windows 7 er det jo kun den ene gang alle opdateringer skal hentes. Når dette er gjort laver man et image at rulle tilbage på hvis systemet kikser. Det er hurtigere end installations medie.
06. februar 2020 - 17:59 #8
via Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Sikkerhedskopiering og gendannelse (Windows 7) dur ikke til alle

men eller WIM-file :) så kan den rulle på alle pcer
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 18:03 #9
I Xp kunne man lave en slip streamed cd med opdateringer på. Fandt en tilsvarende til Win 7
https://www.howtogeek.com/255540/the-last-windows-7-iso-youll-ever-need-how-to-slipstream-the-convenience-rollup/
Avatar billede logbuilders Mester
06. februar 2020 - 19:02 #11
Tak for alle indlæg.
Jeg ønsker et installationsmedie, som kan bruges på en vilkårlig PC.
Umiddelbart er forslaget med en isoleret og opdateret W7 nærliggende.
Jeg er usikker på hvorledes der brændes en brugbar installationsdisk på denne
måde.
Når Microsoft ophører opdatering af W7 er det så ensbetydende med, at W7 Sp1 efter installation fremefter ikke opdateres med de patches (windows update) som jo findes bagud fra dato for ophør af yderligere opdatering ?

Jeg er 83 år og meget tilfreds med W7 - W10 forekommer mig rodet og ikke så struktureret som W7.
Dertil kommer, at jeg som familiens supporter gerne vil blive "hængende" med W7
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 19:10 #12
#11 Hvis Win 7 er på samme måde som Xp kan alle opdateringer altid hentes igen selvom der sikkert er +100 stk af dem.
Jeg linkede til slip stream medie, som jeg desværre ikke selv har afprøvet. Jeg gik til Image filer for ca 20 år siden.
Med hensyn til forskellen mellem Windows 10 og Windows 7 godt rettes til. Man kan med Open Shell få funktionerne fra start mappen over på sin Windows 10 installation.
Hvis interesse kig i video her https://www.majorgeeks.com/files/details/classic_start.html
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2020 - 21:04 #13
#11 - win7 er ophørt - der er lukket og slukket for nye opdateringer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2020 - 22:05 #14
Der findes et gammelt projekt - wsus offline - med hvilket du kan lave dit eget medie... - eller have liggende på en USB-harddisk.

Det ligger på https://www.wsusoffline.net/ - hent nyeste version, vælg hvilken type opdateringer du ønsker, og lav dit eget medie med værktøjet. Det tager nogle timer :-)

Er det for uoverkommeligt, så sig til hvilken udgave (32/64bit) du vil have, så kan jeg dele en af dem jeg har lavet.
Avatar billede logbuilders Mester
06. februar 2020 - 22:14 #15
Ja Claes - men man kan formentlig stadig hente opdateringer til w7 Sp1 frem til de som var tilgængelige indtil ophør.
Det er også hvad 220661 Ekspert skriver.

Da man åbenbart kan fremstille en installations dvd ved at merge alle opdateringer med den SP1 man har,  er det jo nærliggende at antage at en sådan er tilgængelig somewhere.
Jeg har i går foretaget en installation og opdatering med over 100 stk og det foregik uden problemer - men det tog tid -og det vil jeg gerne undgå fremover.
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. februar 2020 - 22:20 #16
Jeg har brugt autopatcher http://www.autopatcher.net/forum/ til at hente alle opdateringer ned på en USB nøgle , og derefter brugt nøglen til at installerere opdateringer på en vilkårligmaskine !
Avatar billede logbuilders Mester
06. februar 2020 - 22:30 #17
Det lyder jo interessant Ole Madsen.
Har du alle opdateringer med frem til ophør i Jan 2020 ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2020 - 07:44 #18
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. februar 2020 - 08:08 #19
Jeg har kørt hentningen af updates i forrige uge, efter supportens udløb. Men jeg kan naturligvis ikke vide præcis hvad der ligger på.

Jeg har ikke selv en Win7 at teste på - jeg hentede bare til "for en sikkerheds skyld" :-)
Avatar billede logbuilders Mester
07. februar 2020 - 17:42 #20
220661 Ekspert -
du foreslår downloading af win7 her

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7

Får man så en installationsfil med opdateringer efter Sp1 ?

Iøvrigt - mange tak for de mange forslag - jeg må forsøge mig frem.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2020 - 07:10 #21
#20 Nej mit bud er at du får rå installationsmediet ned. Har ikke selv brugt linket her til at hente. Har hentet en officepakke på et tidspunkt med en kode jeg havde. Her var det også kun start mediet man fik. Opdateringer skulle hentes efterfølgende.
Avatar billede logbuilders Mester
08. februar 2020 - 07:42 #22
Til 220661  Ekspert

Jeg har prøvet og kan brænde en DVD magen til den jeg har uden opdateringer efter SP1
Man kan brænde en selv med alle opdateringer - der findes anvisninger på nettet - men det er ikke helt nemt.
Microsoft kunne jo tilbyde en løsning mod betaling, men det gør de nok ikke af kommercielle grunde.
Der findes ulovlige løsninger til download på nettet - jeg har set nogle med opdateringer helt frem til april 2019 og der fremkommer sikkert løsninger med alle opdateringer frem til 14.1.2020.
Når Microsoft ikke tilbyder fremmer de pirateri.
Jeg  må så prøve at merge med de anvisninger der findes på nettet - de er forment lig lovlige.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2020 - 08:12 #23
#22 Eftersom Windows 7 ikke supportes længere, så tror jeg at Microsoft er ligeglad med hvad du foretager dig.
Forstår dog ikke hvorfor du ikke giver Win 10 en chance, hvor du installerer Open Shell som vil give den gamle Win 7 brugerflade tilbage?
Du har intet at tabe. Du kan indenfor 10 dage rulle tilbage til Win 7 hvis en tilpasset Win 10 ikke kan bruges.
Jeg synes det er spildte kræfter at oprette en dvd til et system der ikke supportes.
Men det er min mening :-)
I øvrigt med Windows 10 kan du altid hente en installationsfil der ikke er mere end et halvt år gammelt. På det punkt her opdateres installationsfilerne fra Microsoft automatisk. Ved hver ændring af version får man en ny fil der kan hentes fra deres side.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2020 - 08:22 #24
Skulle Microsoft lave sådan en disk, du vil have, skulle alle systemer indenfor Win 7 være dækket, og alle opdateringer til disse systemer være tilgængelige på samme dvd. Det vil de ikke bruge tid og penge på. Jeg har for 7 år siden hentet en Win 7 hvor installationsfiler var til samtlige versioner af Windows 7, men stadigvæk skulle men bagefter hente opdateringer. I dag med de hurtige internet vi har, ser jeg ikke det som et problem. Det gøres hurtigere noget hurtigere end før i tiden. Image filer jeg bruger startede jeg med da jeg kun havde et 5mbit modem hvor hastighed er lav. Det var indgangsvinklen dengang for mit valg.
Avatar billede logbuilders Mester
08. februar 2020 - 11:42 #25
Til 220661 Ekspert

Jeg forstår alle dine argumenter og ville også bruge W10 med W7 brugerflade til mig selv.
Men som jeg har nævnt tidligere fungerer jeg som supporter for familie mv. - ældre mennesker på over 80 - bl.a. i Ældre sagen, hvor jeg er aktiv.
De er alle nogenlunde fortrolige med W7 og kan hurtigt komme ud i vildnisset med en W10/W7 løsning.
Derfor søger jeg en løsning, hvor jeg har en 100% opdateret W7.
Så må jeg over tid se om der er mange varianter - Home/Ultimate/etc og takle det.
Jeg har som moden pensionist (83) masser af tid og opgaven holder gang i hjernecellerne.
Tak for alle dine indspark - de har været nyttige.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2020 - 11:44 #26
#25 God arbejdslyst og held og lykke med projektet :-)
08. februar 2020 - 18:13 #27
det du kan er at lave en windows pc og lave en capture af den og køre ud med mdt :)
Avatar billede logbuilders Mester
08. februar 2020 - 19:58 #28
Til
Overgaard1654
Forsker

Dit forslag er for viderekomne - hvad mener du ?
Mener du en isoleret installation på en Pc og så tage en afbildning  ?
Et sådant forslg er fremkommet tidligere og ikke brugbart
Jeg skal bruge en DVD som kan anvendes til nyinstallation på en vilkårlig PC.
09. februar 2020 - 02:01 #29
Avatar billede logbuilders Mester
09. februar 2020 - 07:23 #30
Til Overgaard1654

Tak for linket - har set lignende på nettet og som jeg skrev tidligere er det nok løsningen at merge.
Har du afprøvet linket ?
09. februar 2020 - 11:53 #31
nej jeg bruger selv DISM.exe /Append-Image /ImageFile:<path_to_image_file> /CaptureDir:<source_directory> /Name:<image_name> [/Description:<image_description>] [/ConfigFile:<configuration_file.ini>] [/Bootable] /WIMBoot [/CheckIntegrity] [/Verify] [/NoRpFix]

og det spiller for mig