Avatar billede Aussieboydk Juniormester
15. februar 2020 - 22:07 Der er 1 kommentar

Analyse af tekstfelt (gerne vba løsning)

Heysan

Jeg har et excelark, hvori der står flere koloner.
Først er Rapportnr
Så dato for reg
Så hvem der har registreret
Og sidste felt står der en af 9 cases, hvor jeg skal bruge infoen i seperat kolone, hvis tilgængelig.

Nrplade har format xt12345
Licens har formaet 123456789
Firma vil være en ren tekst

1. nr plade
2. nr plade, licensnr
3. nr plade, licensnr, firma

(1-3 vil være adskilt af komma)

4. nr plade
Licensnr

5. nr plade
Firma

6. nr plade
Licensnr
Firma

(4-6 står i samme celle)

7-9. Vil der være oprettet en linie for hver af de 3, så her skal der spørges til.
Dvs
Rapport nr vil være det samme i 1-3 linier, alt efter om alle info er givet.
Kun nr plade vil altid fremgå. Eller er linie 7-9 samme case som 4-6, bare differentieret af hver deres rapport

Første step er om man i excel kan identificere de 9 cases ud fra formatet af den tekst der er i sidste tekst kolone?

Dataen ønskes samlet til en linie.
A1      I A2    I A3    I A4          I A5          I A6
Rapnr I Dato I Navn I Nrplade I Licensnr I Firma

Jeg skal i forvejen lavet lidt vba kodning til dette ark, så forslag til vba kode modtages gerne. Er ikke sikker på man kan lavet en identificering med en simpel men lang "hvis" formel...
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
16. februar 2020 - 09:43 #1
Tror du skal uploade et eksempel (excel-fil)

Bruge evt dropbox eller lignende

Jan