Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. februar 2020 - 15:54 Der er 2 kommentarer

ændre kode til indsættelse i functions.php i WordPress

Jeg har en lille stump kode som er sat ind på en side gennem WordPress.
Problemet er at den rettes automatisk af WP i tide og utide.
Jeg vil gerne have den sat ind i functions.php istedet - men min viden er ikke stor nok her ;-(

Een der kan hjælpe ?

Koden:
<form action="https://salonside.bestilling.dk/" target="_blank" rel="noopener noreferrer" onsubmit="if(document.getElementById('agree').checked) { return true; } else { alert('Venligst bekræft at du har læst og accepteret salonens vilkår og betingelser'); return false; }">
<input type="checkbox" name="checkbox" value="check" id="agree" /> Jeg bekræfter at have læst og accepteret salonens vilkår og betingelser
<input type="submit" name="submit" value="Online booking" />
</form>
Avatar billede NielsKinch Praktikant
19. februar 2020 - 15:06 #1
Jeg er kun flittig bruger af WP og ikke udvikler, men det virker ikke rigtigt at sætte en form ind i functions.php. Den burde bare ligge på den side du vil have den på. Men i givet fald er det Udseende/appearance --> editor og så vælge functions.php.

Sådan ville jeg gøre på https://www.matchrace.dk som er den side jeg arbejder mest på.

Hilsen Niels
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. februar 2020 - 15:31 #2
Hvis du indsætter den som #1 har foreslået vil den også blive overskrevet ved opdatering af dit Theme ....

Hvis du ønsker at lave tilføjelser til Theme filer, udover CSS, så bør du først lave et "Child theme" til dit nuværende Theme.

Har du en smule teknisk snilde så følg denne https://developer.wordpress.org/themes/advanced-topics/child-themes/

#1 har desuden ret i at din auto/formular ikke har noget at gøre i functions.php ;-)

Har du brug for hjælp så send en PM