Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Omdøbning af mappe på USB virker ikke

Når jeg forsøger at omdøbe en mappe på mit USB stik, virker det ikke. Jeg er kommet til at lave første bogstav med lille L. Men når jeg vil omdøbe - har ændret lille l til stort L og trykker Enter - virker det ikke. L'et er stadig lille.

Hvad handler det om?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2020 - 21:21 #1
Prøv at gå i Diskhåndtering højreklik på USB Drevet vælg egenskaber så får du mulighed for at omdøbe
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2020 - 21:47 #2
Jeg har lige taget et USB Stik frem og du kan nøjes med at højreklikke på ddet og vælge egenskaber
https://ibb.co/fFLq9yJ
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 22:20 #3
Jeg har ingen felter til flueben nederst.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 22:21 #4
Under hvor der står Drev M (hos mig E), er der tomt.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2020 - 23:58 #5
Nå, nu kunne jeg så pludselig godt omdøbe den.
Har prøvet med et par andre. Det gik også fint. Ser ud til problemet er forsvundet af sig selv.
Avatar billede MADOlsen Forsker
18. februar 2020 - 09:44 #6
Jeg har tidligere haft problemer, når jeg skulle omdøbe, hvis den eneste ændring var at ændre et lille bogstav til det samme bogstav, bare stort. Windows overså nemlig, at der overhovedet var ændret noget, når man kun skiftede et bogstav fra lille til stort (eller omvendt). Løsningen var derfor, f.eks. at indsætte et andet bogstav, gemme det, og derefter ændre det til det, man egentlig ville :-)
Avatar billede JackJazz Seniormester
18. februar 2020 - 09:45 #7
Problemet opstå i visse konfigurationer, fordi forskellen på stort og lille bogstav er ikke-eksisterende.

Man kan omgå det ved at omdøbe og insætte et ekstra bogstav og derefter omdøbe igen, hvor man fjerner det ekstra bogstav og ændrer bogstavet fra lille til stort.

/JackJazz