Avatar billede Carlo Juniormester
19. februar 2020 - 11:40 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af form

Hej - hvad er koden hvis en ændring i [Form1].[Felt1] skal medføre at hele [Form2] skal opdateres?
Avatar billede fdata Forsker
19. februar 2020 - 13:48 #1
Så lægger du f.eks. følgende i feltets EfterOpdatering/AfterUpdate hændelse
(på egenskabsarket, som du åbner via F4 og vælger Hændelsesprocedure):

Forms("Form2").Requery
Avatar billede Carlo Juniormester
19. februar 2020 - 20:25 #2
Kunne du skrive den fulde kode til mig? Docmd og hvad mere?
Avatar billede fdata Forsker
20. februar 2020 - 09:53 #3
Ingen DoCmd !
#1 er den fulde kode
Avatar billede Carlo Juniormester
20. februar 2020 - 11:20 #4
Har lagt Forms("Opfølgningsdatoer").Requery ind som en exit hændelse, men får en fejl. '...cannot find referenced form 'Opfølgningsdatoer'

Du er med på at ændringerne er i form1 og at ændringer her skal opdatere form2?
Avatar billede terry Ekspert
20. februar 2020 - 11:55 #5
1: Do you have a form with that name?
2: Is the form open?
Avatar billede Carlo Juniormester
20. februar 2020 - 15:20 #6
Yes - that the name and the receiving form is open
Avatar billede terry Ekspert
20. februar 2020 - 15:39 #7
strange
Any chance of seeing the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede fdata Forsker
20. februar 2020 - 17:31 #8
Kunne det tænkes at din form i virkeligheden er en subform på Form1?
I så fald vil det bare være:
  Me.Form2.Requery
(eller hvad du nu har kaldt subformen)
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2020 - 11:24 #9
Yes all forms are one main form, so fdata is on to the right thing.

You first need to reference the main form (parent) from Me (form Forespørgsel). Then you can requery Opfølgningsdatoer

Me.Parent.Opfølgningsdatoer.Requery

Although there is a little problem with the idea of requerying after Status changes! The data isnt written to the table until the forms afterupdate event is fired. So I 've put the code there.

And if you can accept this as ananswer then please give it to fdata as he deserves it ;-)
Avatar billede fdata Forsker
21. februar 2020 - 12:12 #10
>>Terry
You're to modest. Joint effort !  ;O)
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2020 - 13:33 #11
not too late to accept fdatas as answer too ;-)
Avatar billede Carlo Juniormester
21. februar 2020 - 13:43 #12
Thanks for the joint effort thanks - enjoy your weekend!
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2020 - 14:43 #13
you too .-)