Avatar billede malle45 Juniormester
28. februar 2020 - 16:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TP-Link Archer C1200

Har den her TP-Link Archer C1200.
som jeg vil sætte på Stofas fiberboks, stofa har slået router funktionalitet fra på "icotera"
jeg har rodet lidt rundt på nettet, samt med instillingerne i Routeren, jeg kan godt komme på nettet osv, har ikke fast ip, men hvad er den bedste setup, for at bruge den?
Avatar billede supportsiden Professor
29. februar 2020 - 11:35 #1
Forbind Stofa boks til WAN på router (det har du nok gjort)
Forbind PC til en LAN port på router - reset router til factory default
Kør Quick setup på router - dette vil være nok for de fleste
Se evt. videoer på TP-Link's www
Det er også en god ide at opgradere router til nyeste firmware
Avatar billede malle45 Juniormester
29. februar 2020 - 14:28 #2
Tak for svaret, men hvis jeg køre en hurtig opsætning, så kan jeg da ikke komme ind i sikkerhed på routeren via indstilling, for så er der kun af faner "hurtig opsætning/Grundlæggende" skulle gerne ind i, Avanceret hvor jeg sætter de mac-adresser til som kun må have adgang til mit net?
Avatar billede supportsiden Professor
29. februar 2020 - 18:10 #3
Det gør du så bagefter....
Test først med grundlæggende konfiguration så der ikke er andet der forstyrrer, f.eks. forkerte MAC adresser. Når det virker kan du begynde på avanceret konfiguration.
Hvorfor bruge MAC filter ? Du sætter vel WPA2/PSK op som sikkerhed (men slå WPS fra)
Avatar billede malle45 Juniormester
29. februar 2020 - 23:58 #4
Ærligt! så tænkte jeg bare på ekstra sikkerhed, men kan enlig godt se det nu, det er kun hvis jeg har åben net, at det kan betale sig at gøre :) men har det enlige betydning på ens forbindelse? som at ens hastigheden går ned, eller helt ud?
Avatar billede supportsiden Professor
01. marts 2020 - 16:11 #5
Måske kan man måle en (minimal) forskel men jeg tror ikke at du kan mærke det.
Hvis routeren ellers er up to date skal det virke, det kører jo helt standard
Avatar billede malle45 Juniormester
06. marts 2020 - 13:51 #6
har kørt nem opstilling og enlig bare ladet den være som den er ! men så er det bare det, ved du hvorfor at mobilen samt tablet, de hopper af nettet, og siger der igen adgang er til forbindelse, og så skal routeren genstartes før de er online igen?
Avatar billede supportsiden Professor
06. marts 2020 - 16:37 #7
Er det tidligere brugte SSID ?
Slet forbindelsen på mobil/PC og genopret så det er en frisk konfiguration
>>Det er også en god ide at opgradere router til nyeste firmware
Avatar billede malle45 Juniormester
07. marts 2020 - 11:08 #8
ja det er der,  og router fireware er up to date... så det må jeg lige prøve at gøre...
Avatar billede malle45 Juniormester
07. marts 2020 - 11:20 #9
nu kan jeg ikke logge ind på router via 192.168.0.1 eller tplinkwifi.net... hvad kan det skyldes?
Avatar billede malle45 Juniormester
15. april 2020 - 10:36 #10
Tænkte på når jeg sætter fast ip til Tp-Linkén , skal de så ikke inde fra stofa side, sætte dens mac adresse til min router?
Avatar billede supportsiden Professor
15. april 2020 - 12:18 #11
Ikke forstået !
Du skal IKKE sætte fast IP på WAN interface, med mindre udbyderen specificerer det. Normalt vil det være en DHCP adresse som er bundet til din routers MAC adresse. Hvis man skifter router, kan det være nødvendigt at få en DHCP release udført af udbyderen, hvis man ikke selv har released før skiftet.
Hvad du laver af IP på indersiden (LAN) er udbyderen ligeglad med. Routeren vil altid have en fast IP på LAN interfacet - ellers ved klienterne ikke hvor den er
Avatar billede malle45 Juniormester
15. april 2020 - 13:01 #12
ok syns bare der stod et inde på Tp-link´s hjemmeside, at ens ISP skulle forbinde ens mac til routeren for at der er direkte forbindelse igennem.. så man kan Port Forwarding osv... for har prøvet at Port Forwarding til openvpn, men porten er stadig lukket?
Avatar billede malle45 Juniormester
24. april 2020 - 13:37 #13
men grundet jeg spørge om det er fordi jeg læste det her, inde på stofas´s hjemmeside.

"En fast IP-adresse koster 29 kr./md og 99 kr. i oprettelse. Du bestiller den via Mine Sider. For at få en fast IP-adresse gennem Stofa, skal du have Stofa Bredbånd. Det er også på Mine Sider, at du indtaster MAC-adressen på den enhed, der skal have fast IP."

men da jeg har fået sat deres Router i Brigemode, og tilsluttet min egen Router i deres i port 1, og sat min til router i switch mode til Router, så skal man ikke det med ens mac adresse siger de, og jeg har kun internet igennem dem, ikke tv, telefon osv.
men jeg kan slet ikke få åbnet en port, via min router... og har prøvet alt muligt uden held, så ved ikke om det er fordi Routing tabel for systemet som står forkert? eller hvad det skyldes... så er der en som ved hvad det er jeg gør forkert?