Avatar billede phm1970 Mester
10. marts 2020 - 14:22 Der er 4 kommentarer

siri aktiverer sig selv...

jeg har oplevet at nogle mobiler går siri igang af sig selv helt uden et hej siri eller hvad man nu har sat den til ... men bare under helt almindelig samtale går den i gang af sig selv....
jeg kan ikke rigtig finde  noget på google omkring det, så virker ikke som om det er et kæmpe problem eller overhovedet.... men det er da træls for dem som det går ud over...

nogen der har oplevet det og fundet en løsning ?

/Peter
Avatar billede INK Ekspert
10. marts 2020 - 17:03 #1
man kan slå Siri fra, så den ikke reagerer på tale med mindre du starter den.
Avatar billede phm1970 Mester
11. marts 2020 - 08:01 #2
starter den ?
Avatar billede INK Ekspert
11. marts 2020 - 11:30 #3
Hvis du slår Siri fra generelt, så funktionen ikke lytter efter "Hej Siri", så kan du alligevel starte funktionen som anført på denne side:

https://support.apple.com/da-dk/HT204389
Avatar billede phm1970 Mester
11. marts 2020 - 12:21 #4
nåh på den måde, jamen det løser ikke problemet at siri kun skal reagere på hej siri.... og ikke på alle mulige andre ord...