Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 09:03 Der er 17 kommentarer

Telefon mener jeg er i København konstant, men befinder mig i Jylland

Hej.
Hvad er der galt med min telefon, når den bliver ved med at skrive at jeg er i København uanset hvor jeg befinder mig henne?
Det er en Sony jeg har

Håber at I kan hjælpe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2020 - 09:13 #1
Du kunne have noget sikkerhedssoftware installeret - jeg kører eks. F-Secure Freedome, der ruter min trafik ud fra København...
Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 09:22 #2
Men hvorfor siger den så at jeg befinder mig et helt andet sted i Danmark end hvad er rigtigt
Avatar billede mort1 Ekspert
11. marts 2020 - 09:49 #3
Prøv at sætte din GPS til i en periode
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2020 - 09:52 #4
Det er et godt spørgsmål, der kan være mange forklaringer på. Jeg kan lige komme på to:
1. Sikkerhedssoftware der har sat en proxy server op, som al trafik passerer igennem Proxyserveren er placeret i København.
2. VPN software, der aktivt sætter hvad for lokation du har. (Jeg kan eks. sætte min til steder i udlandet).

Du må finde ud af om du har noget sikkerheds/antivirus/firewall software installeret, og finde ud af hvordan det virker.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2020 - 09:54 #5
er det en bestem app, der vælger kbh, eller i alle apps, der bruger din lokation?
Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 10:08 #6
Det er alle mine apps som vælger København
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2020 - 10:29 #7
min samsung: indstillinger - forbindelse - placering. der er den sat til 'kun telefon' så den bruger gps, og ikke andet til at finde placering.
Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 10:41 #8
Kan man bare ikke på en Sony. Kan ihvert fald ikke finde det.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2020 - 10:58 #9
på sony xperia er det Indstillinger > Låseskærm og sikkerhed > Placering
Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 11:32 #10
Det har ingen effekt at gå derind og ændre på tingene
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. marts 2020 - 11:53 #11
Hej.

Hvis du går ind på et kort som f.eks. Google maps, er du så også i København?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2020 - 11:54 #12
så må du ind til en tekniker for at få testet, om gps-antenne osv virker
Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 12:02 #13
Ja også i google Maps er jeg i København og alle andre apps
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. marts 2020 - 12:06 #14
Ok. Har du været i København for nyligt?
Tænker at du muligvis har pillet ved et eller andet på telefonen, mens du var der...?
Avatar billede Mikael Ekspert
11. marts 2020 - 12:55 #15
Prøvet noget så simpelt som en genstart af mobilen ??? ;)
Avatar billede Rikke Praktikant
11. marts 2020 - 12:56 #16
Har ikke været i København siden 2018. Og har forsøgt med at genstarte og slukke helt
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. marts 2020 - 16:15 #17
Mystisk.

Hvis du føler at det er vigtigt at få placeringen til at virke, så tag backup af dine ting på mobilen (billeder, kontakter m.m.)

Nulstil den herefter.

Hvis den stadig ikke kan finde ud af hvor den er, så er den død.