Avatar billede jjjakobsen Mester
12. marts 2020 - 12:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gemme på c-disk

Jeg har installeret Windows 10 Pro, og kan nu ikke gemme på c-drevet men kun i dokumenter.
Den siger: Klienten mangler den nødvendige rettighed.
Hvordan løser man det problem?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2020 - 12:55 #1
Er du administrator eller gæst eller bruger?
Avatar billede klaudi Ekspert
12. marts 2020 - 14:47 #2
Du kan normalt ikke gemme filer i roden af C:

Kan du ikke oprette en mappe hvor du kan gemme i !?
Avatar billede jjjakobsen Mester
12. marts 2020 - 15:41 #3
Jeg er administrator, og ønsker at gemme i mapperne på c-drevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2020 - 15:51 #4
Dokumenterne ligger som default også på c drevet under brugeren. Prøv at tjekke stien til mappen.
Avatar billede jjjakobsen Mester
12. marts 2020 - 15:55 #5
Normalt gemmer jeg jo ved at klikke på den mappe dokumentet skal ind i.
Nu skal jeg gemme det i 'Dokumenter', og så flytte det til den ønskede mappe.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2020 - 17:31 #6
Hvis du vælger "gem som"  under filer kan du så ikke direkte vælge den mappe du vil gemme i?
12. marts 2020 - 18:10 #7
Er det ikke "bare" fordi du skal scrolle i venstre side af gem "vinduet"

De første forslag den kommer med er hurtig adgang, f.eks. mapper du bruger ofte.
Avatar billede jjjakobsen Mester
12. marts 2020 - 18:48 #8
Når jeg vælger mappe på c-drev, og 'Gem som', får jeg denne besked:

Du har ikke tilladelse til at gemme på denne placering.
Kontakt administratoren for at få tilladelse.
Vil du gemme i 'Dokumenter' i stedet for?

Jeg er selv administrator, men kan ikke finde hvor jeg giver tilladelsen.
Jeg har været i 'Egenskaber' på c, og 'Sikkerhed' og sat et flueben i 'Sikkerhed'.
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. marts 2020 - 21:03 #9
Forslag:
Opret en mappe på Skrivebord. Når du så har et dokument du ønsker at gemme, vælg Gem Som, og vælg denne mappe.
Avatar billede kurtba Ekspert
12. marts 2020 - 21:37 #10
Du bør nok lige skrive hvilken mappe på c-drevet, som du ønsker at gemme i. Har du selv lavet den? Er det en som ligger der i forvejen, og hvad hedder den?
Avatar billede klaudi Ekspert
12. marts 2020 - 21:58 #11
Her en lille video om hvordan du kan få ejerskab af mappe, måske det kan bruges.

You Don't Have Permission To Save In This Location FIX
https://www.youtube.com/watch?v=HeARH0JrWNc
Avatar billede jjjakobsen Mester
14. marts 2020 - 19:21 #12
Når jeg går i 'Gem som' får jeg stien:
brugere>jjj>onedrive>dokumenter
Mit problem er: Hvordan kommer jeg udenom 'OneDrive'.
Jeg ønsker at gemme i mine egne mapper, uden først at gemme i 'Dokumenter', og så flytte dem på plads i den ønskede mappe.
Er det fordi at Windows 10 altid ønsker at gemme i 'OneDrive'?
Avatar billede jjjakobsen Mester
14. marts 2020 - 20:03 #13
Har løst problemet ved at gå i 'Onedrive', og fjerne den automatiske sikkerhedskopiering i 'Onedrive'.