Avatar billede eblund Novice
15. marts 2020 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Program til konstruktion af javascript

Hej

Jeg har gennem mange år benyttet programmet "UltraMenu" ved konstruktionen af hjemmesider. Desværre gik min computer ned og skulle reetableres, men det viser sig, at alle udgivere af UltraMenu er inficerede med virus. Da jeg ikke ønsker at indlede et studie i javascript, spørger jeg jer, om I har kendskab til et tilsvarende program, som i stil med UltraMenu er enkelt og let tilgængeligt?

Med venlig hilsen
Ebbe Lundsgaard
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2020 - 14:00 #1
Hvad er det helt konkret UltraMenu gør for dig? Er det et CMS, eller mere á la DreamWeaver...? Hvad er det du har brug for at bygge?
Avatar billede eblund Novice
22. marts 2020 - 15:46 #2
Tak for dit spørgsmål!
Den enkleste måde at forklare det på er at henvise til min hjemmeside: cancer.jetzt.
UltraMenu bruger jeg kun til præsentation af personlige data under navnet 'Author', og hvad jeg ellers har skrevet.
Hilsen eblund
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2020 - 19:37 #3
Men bruger du UM til at opbygge siden og så uploade til en eller anden server, eller hvordan?
Avatar billede eblund Novice
22. marts 2020 - 21:04 #4
Ja, et lille afsnit javascript som ligger øverst i 'body', resten er htlm. Derefter overfører jeg hele hjemmesiden til min udbyders server, som er UnoEuro.
Avatar billede eblund Novice
22. marts 2020 - 21:06 #5
Du skal ikke gå ind på udbydersiderne for UnoEuro, de er fyldt med virus!
Avatar billede softspot Forsker
22. marts 2020 - 21:11 #6
Hvad er det for nogle udbydersider?
Avatar billede eblund Novice
23. marts 2020 - 12:21 #7
Domænet hedder cancer.jetzt
Avatar billede softspot Forsker
23. marts 2020 - 12:23 #8
Jeg har været inde på dette domæne og se, men du snakker om nogle domæner som er fyldt med virus. Hvad er dette for domæner...?
Avatar billede eblund Novice
23. marts 2020 - 13:13 #9
Når download UltraMenu aktiveres, bliver computeren inficeret med en virus. Der findes flere udbydere af UltraMenu på nettet, blandt andet AntsSoft. Men mit egentlige spørgsmål er: kender du et alternativt program til UltraMenu?
Avatar billede softspot Forsker
23. marts 2020 - 21:45 #10
Jeg er stadig usikker på, hvad UM helt præcist gør for dig. Det du linker til ser ikke ud til at have være voldsomt kompliceret (med mindre jeg har overset noget), så jeg antager det er en editor du kan bruge til at sætte en HTML-side op med.

Jeg tænker du kan starte med at kigge på dette link og se om der er noget du kan bruge. Jeg har ikke erfaring med ret meget af det du finder på siden, da jeg bruger Visual Studio. Det ser også lidt blandet ud, men der er nok et par stykker du kan bruge, hvis det blot er et spørgsmål om at sætte en HTML-side op:

https://www.guru99.com/best-wysiwyg-html-editor.html
Avatar billede eblund Novice
24. marts 2020 - 22:33 #11
Tak for din hjælp!
Jeg har set dit link igennem, hvori Dreamweaver også figurerer. Jeg har Dreamweaver CS4 på min computer og bemærker, at det også indeholder muligheder for JavaScript. Dette er også tilfældet med mit Kompozer-program, men det er nok ikke så avanceret.
Derfor vil jeg arbejde med dette, når jeg igen går i gang med hjemmesider.
Hilsen eblund