Avatar billede danni2501 Mester
15. marts 2020 - 21:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Familiedeling virker ikke optimalt.

Hej eksperter

Jeg kan ikke få købte apps til at virke med familiedeling.
Jeg oprettede et apple-id til mig selv for mange år siden. Men stoppede med apple produkter lidt senere.
Så fik min datter en iPhone (enhed 1) og siden en iPad (enhed 2) og begge enheder har så brugt mit apple-id og har kunne hente en gang betalte apps, også efter nulstilling.
Nu er der så kommet endnu en iPad (enhed 3) til og jeg ville derfor starte med Familiedeling.
Så jeg har oprettet Familiedeling på mit apple-id og oprettet to børne apple-id'er og har tilføjet/inviteret dem til Familiedeling og det virkede fint.
En test med at hente en app på den nye iPad (enhed 3) virker. Jeg får jeg på iPhonen en besked hvor jeg skal give tilladelse.

Nu til problemet.
Deling af køb er slået til i Familiedeling, men på den nye enhed (enhed 3) kan jeg i app store ikke se det der er købt noget andet, hvilket det er på mit gamle apple-id.
Min datter har bl.a. fået Minecraft på mit gamle apple-id. Men når jeg finder den app i app store på den nye enhed (enhed 3), så står der igen at den koster 59,-.
Jeg har lige testet modsat og har købt en app til 9,- på den nye enhed og skulle godkende det iPhonen. Så burde det nye køb jo også kunne hentes gratis på den enhed med mit gamle apple-id. Men den koster 9,- igen...

Giver det mening og er der nogen som har et forslag.
Har prøvet at logge ud af app store og iTunes på iPhone og logge på igen....Det virkede ikke.

Mvh
Danni
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2020 - 21:54 #1
Har du prøvet at købe en (billig) app som du allerede havde? Måske står den først med en pris, hvorefter den alligevel er "gratis" når du "køber" den igen.
Avatar billede danni2501 Mester
16. marts 2020 - 13:53 #2
Hej ink

Tak for svar.

Det var ikke helt løsningen, men du får kredit for din kommentar.

Jeg prøvede at købe en app på min søns enhed til 9,-. Den kunne jeg så derefter også hente på min enhed.

Men på hans enhed kunne jeg ikke se tidligere køb i app store på samme måde.

Min enhed har iOS har version 12 og min søns var iOS 9. Så det er ikke helt ens i grafik og brugergrænseflade.

Apple telefon support var med på sidelinjen til en test. De sagde at de nok skulle refundere beløbet hvis det ikke virkede.
Mens jeg havde dem i røret gik jeg ind i app store på min søns enhed og fandt app'en til de 59,- og valgte køb og så kom den op med en pop op besked om at en i familien allerede havde købt den og at den derfor kunne hentes gratis og det virkede. Den søde pige hos Apple viste heller ikke om det ville virke.