Avatar billede Rixer Novice
21. marts 2020 - 01:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort efter spil

Hej

Jeg har et problem med min skærm, så jeg håber på at der nogen der kan hjælpe mig med mit problem.
Når jeg spiller cs go eller rocket league eller andre spil, så går min
skærm ud efter bare 5-8 minutter og jeg ved ikke hvorfor.

Den siger skærmdriveren kunne ikke startes. Microsoft basic- skærmdriveren
bruges i stedet. Kontroller om der er en ny skærmdriver på Windows
Update.

Jeg har prøvet at installere Nvidia control panel og expeirence og opdatere til det nyeste grafik drivere, men det virker
ikke.
Prøvet at installere og opdatere dette, det virkede ikke: --> se billede
https://imgur.com/a/8w6qqIB

Bagefter prøvede jeg windows update og det virkede ikke.
Så prøvede jeg Start skrive dxdiag.exe. Vælg dxdiag.exe på listen over resultater, klik på fanen Skærm, og kig under Enhed på
værdien for Navn. Hvis der er mere end én Skærm-fane, skal du
kontrollere dem alle. Dette virkede hellere ikke.
https://imgur.com/a/5gms1gu

Jeg har følgende specs.
Skærm OMEN by HP 25
CPU: Intel core i7 6700 3.40 Ghz
RAM: 8 GB ram
Grafikkort: Nvidia geforce 970
OS: Win 10

Der står ellers at den er tilsluttet til det rigtige grafikkort her, og jeg
har kun 1 skærm og ikke 2. Jeg har renset den for støv før jeg prøvede
alt, men det er bare ikke lykkes for mig -->
https://imgur.com/a/D5zQGhr  og https://imgur.com/a/DbQdyNZ

Jeg har tilsidst prøvet følgende som jeg fandt i en tråd herinde :
Prøvet og gå i biosen, hvor jeg vælger hvilken grafik der primært skal bruges.
I ASUS Bios:Tryk F7 for Avanceret.

Naviger til "System Agent (SA) Configuration"
Naviger til "Graphics Configuration"
Skift "Primary Display" fra AUTO  til PCIE
Skift "iGPU Multi Monitor"  til Disable.

F10, Bekræft og genstart.  Din interne GPU er slået fra. Dette virkede hellere ikke.

Fra en anden tråd herinde:

Har du prøve at tage strømkable fra Skærm ud + DVI/HDMI kable og vente ca. 1min derefter sæt det ind igen? Nogle gang så kan skærme kable ikke sæt ordenligt sammen så der kan være fejl mellem grafikkort og skærmen. Nogle gang så kan man løse det ved at tage strømkable fra skærm + DVI/HDMI/DisplayPort ud og vente ca. 1min og sæt det på igen. Husk at slukke for PC først!  Så prøve lige at afinstallere graffik driver og derefter installere Driver Sweeper og bruge det til at slette alt grafikkort driver. Sluk så computer og tage strømkable ud PC+Skærm (eller bare tage alt ledning ud) vente ca. 1min så put dem ind igen. Installere så drive igen og se om det virke.

Jeg prøvede også dette og igen virkede det ikke.
"Check the video cable and video source. Display going to sleep". står der på min skærm og går helt sort efter 8 minutters spil.

Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre,  jeg håber på at i kan hjælpe mig
Avatar billede KHN Guru
21. marts 2020 - 08:08 #1
Har du prøvet at fjerne og geninstaller skærmdriver?
Prøv evt. at følge vejledning i dette link:
https://howgeekis.com/da/advices/393
Avatar billede Rixer Novice
21. marts 2020 - 14:12 #2
Er prøvet virker ikke
Avatar billede KHN Guru
22. marts 2020 - 08:27 #3
Har du prøvet at tag grafikkortet ud og rengjort blæsere og sat grafikkortet i pc igen?
Oplever du varmeproblemer? Hvor meget er din strømforsyning på?
Avatar billede Rixer Novice
28. marts 2020 - 23:15 #4
Der var fnulder man i ! Omg tak for hjælpen KHN !