Avatar billede hansa1 Juniormester
21. marts 2020 - 10:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 pc-er

Ved ikke om det er det rigtige forum, men prøver.
Vi er 2 personer på samme adresse med hver sin pc. men har kun en mail/internetforbindelse ved YOUSEE.
Det vil sige at alt post går til samme pc-er uanset hvem det er til.
Ved henvendelse til Yousee blev oplyst at der kun kan fås en mailadresse til hver husstand.
Har vi nogen mulighed for at få hver sin mailadresse/forbindelse.
Det kan jo være at der kommer post som ikke vedkommer den anden person.
21. marts 2020 - 10:55 #1
I vores YouSee Abonnement, kan der oprettes 5 e-mail addresser.

Men man kan vist kun oprette 1 bruger på abonnementet.

I burde kunne oprette flere e-mail addresser.
Men hvorfor ikke bruge outlook, Gmail eller andre gratis tjenester ?
Så er det mere frit for jer at skifte internet leverandør, og i ryger ikke ud i et tvunget e-mail skift, når internet leverandørerne får en hjerneblødning, og vil spare penge.
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2020 - 11:20 #2
Ja, det lyder lidt som om I har fået den opfattelse, at en internetforbindelse har noget som helst med en mailkonto at gøre. Det har den ikke.

I har ikke brug for to forbindelser. Det er helt normalt at være mange, mange mennesker med mange computere, telefoner, tablets osv. på én internetforbindelse. Det er der absolut intet problem med.

I har dog brug for hver jeres e-mail-adresse - men hvis det ikke kan fås fra Yousee af en eller anden grund, så er der tonsvis af andre steder det kan skaffes helt gratis og nemt, og I kan lave lige så mange I har lyst til.

Faktisk vil jeg generelt ikke anbefale at bruge en internetudbyders e-mail-konti, da det kan give problemer hvis I skifter til en anden udbyder engang. Skift hellere begge e-mails til Gmail eller Outlook.
Avatar billede hansa1 Juniormester
21. marts 2020 - 17:04 #3
Tak.- ja je kan got se at jeg ikke har meget forstand på internettet.
Jeg har Yousee som internetudbyder (youmail.dk) og har derfor fået en mailadresse.
Er der nogen der kan forklare hvordan man skal sætte op hvis vi vil køre på outlook?
Skal vi stadig bruge yousee som udbyder af internet (har router fra dem) eller hvad?
Har ikke meget forstand på dette!!
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2020 - 17:14 #4
Du laver bare en ny Outlook-konto. Det gør du ved at gå ind på outlook.com og trykke på "create free account". Så skriver du den mail-adresse du gerne vil have og vælger et password osv, og så har du en ny gratis e-mail-kontom, som ikke har noget med Yousee at gøre, og som du beholder selvom du skifter udbyder.

Samme med Gmail. Der går du bare ind på gmail.com i stedet og trykker "opret konto", ellers er det det samme.

Hvem du har som internetudbyder er som sagt fuldstændig irrelevant. Det har ikke noget som helst med en anden mailkonto at gøre, så du fortsætter bare med Yousee hvis du ellers er tilfreds med dem.
21. marts 2020 - 17:44 #5
Jeg bruger outlook.dk.
Det kan man nemlig godt :)

Bemærk.
Hvis du bruger kablet netværk. Har YouSee den fordel at du kan bruge alle 4 porte i "boxen", både til netværk og TV box.
Kører I WiFi, set ingen problemer.
Avatar billede hansa1 Juniormester
21. marts 2020 - 17:52 #6
Slater.
Jeg har en Outlookkonto (Outlook.com) men ved ikke hvordan jeg skal bruge den da alt post (ind/ud) går ind min Webkonto i Yousee.
Hvis vi er 2 personer kan man så få 2 mailadresse (1 til hver person) så alt mail er adskilt
Avatar billede hansa1 Juniormester
21. marts 2020 - 17:53 #7
Hovsa det var ikke en løsning men spørgsmål
21. marts 2020 - 18:03 #8
@#6
"Hvis vi er 2 personer kan man så få 2 mailadresse (1 til hver person) så alt mail er adskilt "
Ja du / I kan oprette alle de e-mail addresser I har lyst til.

På mit/vores YouSee abonnement er grænsen 5.
jeg har bare valgt at bruge outlook, da jeg er træt af, at leverandørerne, laver på tingene, og nedlægger min e-mail, det var Enig der lavede det stunt.
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2020 - 19:29 #9
@hansa1:

"Jeg har en Outlookkonto (Outlook.com) men ved ikke hvordan jeg skal bruge den da alt post (ind/ud) går ind min Webkonto i Yousee."

En e-mail-konto fungerer ret meget som en fysisk adresse. Hvis du køber et nyt hus, så har du en ny adresse - men din post kommer stadig til den gamle ind til du fortæller folk hvad din nye adresse er, for hvordan skulle afsenderne vide andet?

Det at oprette en ny e-mail giver dig bare en ny adresse - men den bliver først brugt til noget når du fortæller alle dem der sender dig e-mails, at du har fået en ny adresse.

Det bliver ganske rigtigt lidt besværligt, hvis I er tilmeldt en masse steder der sender jer mails. Så skal I fortælle dem alle individuelt hvad den nye adresse er. Men sådan er tingene desværre - og I har selv skabt den situation ved at være to om en adresse til at starte med, hvilket altså aldrig har været hensigten.

Hvis du spørger om man kan fordele det indkommende mail automatisk, så det der er til dig kommer til én adresse, og det der er til din kone, eller hvem du nu bor sammen med, kommer til en anden, så er svaret nej. Kontoen har ingen mulighed for at vide hvem en e-mail er til ud over adressen, som altså er den samme.
Avatar billede hansa1 Juniormester
23. marts 2020 - 09:13 #10
Jeg begynder at forstå det, men jeg tænker stadig på at det er underligt, at 2 personer kan læse hinandens post.
Hvad med bofæller som intet juridisk eller på anden måde har noget med hinanden at gøre bortset for at bo på samme adresse.
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2020 - 13:39 #11
Det er også underligt - og det er netop derfor det ikke er meningen at to mennesker deler samme e-mail konto.

Det har I så valgt at gøre, men det burde I aldrig have gjort - og nu bliver det en smule besværligt at rette op på det.