Avatar billede ladekarls Juniormester
24. marts 2020 - 18:10 Der er 10 kommentarer

Min PC vil ikke starte efter strømafbrydelse

Hej, jeg slukkede strømmen den anden dag og min PC har muligvis været tændt? Kan ikke huske det. Nu vil den ikke tænde. Jeg tænker, det kunne være strømforsyningen, der er røget, men jeg kan se lys i bundkort og grafikkort. Det burde man vel ikke kunne, hvis strømforsyningen er i stykker?

Ps. Jeg har ikke en ekstra strømforsyning, så jeg kan prøve :-)

Nogle ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2020 - 18:35 #1
Kobl strømmen fra computeren. Tryk og hold startknappen nede i ca 30 sekunder. Genmonter herefter strøm og prøv at starte pc igen.
Avatar billede ladekarls Juniormester
24. marts 2020 - 19:21 #2
Det virkede desværre ikke...
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2020 - 19:24 #3
Sr du overhovedet nogen reaktion på Skærmen?
Avatar billede ladekarls Juniormester
24. marts 2020 - 19:36 #4
Nej, der sker intet! Når jeg sætter strøm til, synes jeg, at man plejer at se, at blæserne lige bevæger sig et lille nøk. Her sker bare ingenting, udover at der kommer lys i bundkort og grafikkort.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2020 - 19:41 #5
Har du Grafik udgang både fra Grafikkort og bundkortet
Avatar billede ladekarls Juniormester
24. marts 2020 - 20:41 #6
Nej, selvstændigt grafikkort. Det er/var en rigtig god (15000kr. for 3-4 år siden) pc...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2020 - 20:47 #7
Tror din forsyning ikke virker rigtig mere. Den skal levere 3 forskellige spændinger, og halter en af spændingerne kommer den ikke rigtig op at køre.
Avatar billede ladekarls Juniormester
24. marts 2020 - 20:48 #8
Ok, må prøve at finde en gammel bandit...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2020 - 21:00 #9
Husk af finde en der yder ca det samme som den du piller fra.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. marts 2020 - 21:58 #10
Her er et udvalg af PSU´er (strømforsyninger)

https://www.proshop.dk/Stroemforsyning