Avatar billede janusmillard Novice
27. marts 2020 - 14:04 Der er 1 kommentar

Livesteam fra to mobiler til Facebook

Hej alle

Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg kan livestreame fra to mobiler samtidig, til en lukket gruppe på Facebook?

Min familie har en lukket gruppe på Facebook, og jeg vil gerne eksperimentere med at lave live-interviews med et familiemedlem ad gangen. Det skal være sådan, at man kan se både mig, og den person der bliver interviewet samtidig.

Så vidt jeg kan se, er det noget man tidligere har kunnet direkte i Facebooks egen livesteamfunktion, men som i dag kræver en eller anden ekstern app.

Håber nogen kan hjælpe!

Mvh Janus
Avatar billede jdelfs Praktikant
01. april 2020 - 12:41 #1
Hej Janus

Som jeg forstår det, så skal du fx ringe op fra interviewer til interviewperson på Skype - og så skræmdele denne samtale via en af de tools der kan kobles på livestream hos Facebook. Her er en guide: https://iag.me/socialmedia/broadcast-computer-facebook-live/

Alternativt skal I bare alle hoppe i en samtale i fx Messenger - og så "Facetime" derinde. Dem der bare lytter, kan så mute deres mikrofon. Den mulighed bruger vi selv.

God vind med projektet. Det er dejligt at se at flere holder afstand ved at bruge skærmene :-)

Vh Jonathan
fra https://www.nordiskspil.dk