Avatar billede wboy Praktikant
27. marts 2020 - 22:40 Der er 5 kommentarer

8gb USB stick næsten fuld og performer dårligt

Hej Eksperter

Jeg har et 8gb usb stick, som ved en fejl er fyldt næsten helt op. Dette bevirker, at det opfører sig MEGET langsomt. Jeg har prøvet at kopiere et helt bibliotek over til c drevet i et hug, dette fungerer ikke. Har så prøvet at åbne en mappe med 65 billeder, og har så kopieret billeder over enkeltvis. Det tager ca. 3-4 min. pr. billede, så det er en uoverskuelig proces med den næste mappe som indeholder 590 billeder. Har prøvet at lave en cloning til ekstern harddisk uden held. Jeg skal ikke bruge USB stikket mere, men vil rigtig gerne have alle filer over på et andet medie. Håber virkelig at der er en venlig sjæl som kan hjælpe :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. marts 2020 - 22:47 #1
har du haft rebootet - prøv et andet af computerens usb-stik evt gå fra usb3 til usb hvis du har den mulighed.- prøv på anden computer ---  overfyldt flashram herunder usbstiks lider - men det er hovedsagelig på skrivehastighed - læsning plejer at være OK.

Prøv evt at køre chkdsk - eller prøv et recovery program.
Avatar billede wboy Praktikant
27. marts 2020 - 23:32 #2
Hej Kurt

Har prøvet alt, 3 forskellige laptops, den ene har jeg sat ned til USB 2.0 i Bios. Window s scan & repair fejler. Har også prøvet at åbne en mappe og slette en enkelt fil på 4mb, denne operation tager ca. 5 min. :-(

Kan du anbefale et recovery program?
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. marts 2020 - 00:52 #3
Jeg ville nok prøve at installere teracopy -
Det er mærkeligt hvis du kan bruge stifinder på det...og så har problemer med copy ..delete mm
Avatar billede wboy Praktikant
28. marts 2020 - 06:45 #4
Hej Kurt - Den prøver jeg og vender retur :-)
Avatar billede wboy Praktikant
28. marts 2020 - 11:33 #5
Hej Kurt...

Teracopy for desværre timeout efter et stykke tid :-( Er der evt.
et værktøj som kan debugge en usb stick?