Avatar billede MigMRF Juniormester
29. marts 2020 - 17:36 Der er 2 kommentarer

Meget dårlig forbindelse på et ellers godt netværk

Hej
Jeg har her i karantænen været henvist til at modtage fjernundervisninger over diverse internetbaserede opkaldstjenester (Teams, Discord, Skype). De første par dage virkede disse udemærket, og på min lyd og den lyd jeg modtog var som den skulle være. Men de seneste 3-4 dage har jeg oplevet, at al kommunikation hakker, dvs. jeg modtager dårlig lyd i 5 sekunder og så ingen lyd i 3 sekunder, hvilket virkelig er et problem. Det er sandsynligvis ikke de omtalte tjeneste der er problemer med, da jeg oplever samme problemer i f.eks. spil. Jeg har fundet en "løsning" til problemet, der går ud på, at jeg nulstiller netværket med "netværksnulstilling". Dette får min forbindelse til at være stabil indtil jeg lukker computeren, hvorefter problemet gentager sig på nøjagtig samme måde.
Er der nogen, som har en idé til hvad jeg kan gør for at løse dette virkelig irriterende problem?
Min computer er en Lenovo v110-ikb med windows 10 og maskinen er ca. 1,5 år gammel.
Mvh Mikkel.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2020 - 18:23 #1
tjek, om din pc måske er i gang med at downloade opdateringer;
prøv at slukke din router, lad den være slukket et kvarter (mindst), tænd  den igen - se om det giver en forskel;
Vær opmærksom på, om der måske er andre signaler der kan forstyrre: feks. microbølgeovn, andre pcer - ander wifi's
Tjek, om der er nogen andre der benytter din wifi
kør evt. kablet, nu hvor alle er derhjemme og streamer...
Avatar billede MigMRF Juniormester
30. marts 2020 - 12:42 #2
Tak for svar.
Har genstartet routeren en masse gange, og det hjælper ikke rigtigt. Der er naturligvis flere på netværket, men det er kun min computer der oplever problemerne. Desuden burde routeren sagtens kunne håndtere det. Du snakker om, at den måske forsøger at downloade en opdatering. Jeg kunne godt mistænke at dette var tilfældet, da det først er efter jeg lukker computeren efter en netværksnulstilling, at nettet bliver dårligt igen. Hvordan ville jeg kunne se dette (det er ihvertfald ikke en windowsopdatering, da der ikke er noget ikon når jeg genstarter)?
En anden ting jeg kunne mistænke kunne være, at mit netværkskort har problemer. Findes der en løsning til dette, og er det evt. muligt at skifte det?