Avatar billede hanstorp Juniormester
02. april 2020 - 14:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tv-optager

Hvordan får jeg flyttet data fra tv-optager til min computer.

mvh Hans
Avatar billede mort1 Ekspert
02. april 2020 - 14:43 #1
Avatar billede mort1 Ekspert
02. april 2020 - 14:44 #2
Nå ja - man kan jo ikke vinde hver gang - Det link hører til et andet sted - Sorry
Avatar billede falster Ekspert
02. april 2020 - 15:09 #3
Det afhænger af, hvilken optager ("boks"), der er tale om.

F.eks. gemmer de bokse med harddisk, som satellit-TV udbyderne bruger, optagelserne krypteret. Således at de ikke kan flyttes og anvendes på andre enheder.

Du må nok give flere oplysninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2020 - 15:20 #4
Enig med falster. Selvom du får dem over kan du ikke arbejde videre i disse data (krypteret)
Grunden til kryptering er at man ikke må lave digitale kopier
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. april 2020 - 17:24 #5
Min tv optager en LG  929 N  kopierer da gerne optagelser til USB eller optager på USB - i begge tilfælde afspilles de uden problemer på PC.

#4 det med digitale kopier er for generelt - nogle må man - nogle må man ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2020 - 17:29 #6
#5 Er det så ikke kanaler som DR du taler om? Kan ikke tænke man kan gøre det med betalingskanaler.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. april 2020 - 17:54 #7
#6  - Det er de kanaler jeg kan se Fuldpakken i YOUsee herunder TV2
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2020 - 18:08 #8
#7 Det lyder for mig mærkeligt du kan.
Avatar billede falster Ekspert
02. april 2020 - 18:36 #9
#5: Uden at kende de konkrete optagere.

Det vil ikke undre mig, hvis du har ret. Derfor brugte jeg ... afhænger af, hvilken optager ....

Man kan sikkert få bokse, som er ufhængige af tv-udbyderne og deres forpligtelser overfor leverandørerne af kanalerne.

Lidt på samme måde, som man i "gamle dage" kunne købe DVD-afspillere, der ikke tog hensyn til regionskoderne.

I øvrigt et interessant emne. Måske flere byder ind.