Avatar billede s_m Seniormester
02. april 2020 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skift af telefon

Når man skifter til ny Samsung telefon fra en anden Samsung telefon, skal alle apps så installeres igen, eller kan man indlæse en backup på den nye?
Avatar billede nopsen Ekspert
03. april 2020 - 04:38 #1
du kan overføre billeder, sms og kontakter men alle apps skal geninstalleres.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. april 2020 - 08:07 #2
Nu kender jeg ikke Samsung specifikt - men "native" Android af nyere dato tager backup til Google Drive (en usynlig mappe), med info om alle apps.

Når en ny telefon tages i brug, bliver man spurgt om man vil gendanne fra en backup - og siger man ja, installeres alle de apps man tidligere havde installeret.

Hvad indstillinger og data i de enkelte apps angår, er det op til den enkelte App programmør om han har gjort brug af Googles Backup funktion (Den blev først indført omkring Android v6). Derfor vil en del apps desværre kun blive installeret med rene indstillinger, mens andre også installeres med deres gamle udseende/indstillinger.

Med andre ord, KAN det være en rodet affære, men som regel kommer langt det meste med.
Avatar billede mort1 Ekspert
03. april 2020 - 08:13 #3
Hvis du opretter en Samsung Account, og laver en sikkerhedskopi af din telefon, så mener jeg faktisk, at det lader sig gøre, at gemme og overføre apps  - Skal selv i gang med samme øvelse, men mangler den nye telefon, så jeg ved det ikke endnu, men det forekommer mig, at jeg overførte det hele, den gang via kabel (Smart Switch), sidst jeg skiftede fra S6 til S8. https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032774
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. april 2020 - 08:28 #4
:-) Det lyder besværligt... - sidst jeg skiftede, havde jeg ikke min gamle telefon, fordi den var blevet stjålet.
Den ny (Begge OnePlus med mere eller mindre ren Android) blev bare tændt, og bort set fra enkelte apps-indstillinger, kunne jeg gendanne alt direkte fra "skyen" over WiFi...
Jeg er 100% sikker på jeg ikke har installeret noget ekstra software til det, og ret sikker på jeg bare blev spurgt under opsætningen af den første telefon, om jeg ville tage automatisk backup.

Men som sagt - Samsung kender jeg ikke så godt, og med alt det andet de har rettet til, kan det da også være de har slået Googles backup funktion ud af drift (selv om jeg ikke lige kan se formålet)...
Avatar billede mort1 Ekspert
03. april 2020 - 08:40 #5
#4 - Jo men det kommer vel ikke ud af ingenting - Hvis der er oprettet og aktiveret en Samsung konto på den "gamle" telefon, så ligger det også i skyen.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. april 2020 - 22:26 #6
Jeg har skiftet fra en Samsung til en Huawei og alt blev gendannet via google backup, også apps.
Avatar billede s_m Seniormester
07. april 2020 - 23:58 #7
Tak for alle inputs 😊