Avatar billede Calle5463 Forsker
03. april 2020 - 18:14 Der er 3 kommentarer

Mt hjemmenet fejler

Mit hjemmenet fejler ind i mellem - ca 1 gang om dagen. Jeg kan ikke rigtigt finde en fællesnævner, så lige et spørgsmål:

Router (LAN og WAN) ---- switch1------switch2

Når det fejler, fejler WAN også, og jeg kan afhjælpe ved et øjeblik at tage strømmen fra switch1.

Er der et værktøj/program jeg kan bruge til at teste (udover WIN's fejlfindingsværktøj som ikke finder eller hjælper)?

Eller skal jeg bare købe mig en ny switch (jeg vil ikke ændre mit hjemmenetværk, da jeg alligevel snart skal flytte)?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2020 - 19:38 #1
Hvis du ikke laver noget midt om natten, så prøv med et tændt/sluk ur, der lukker router fx 02:15, og tænder igen 02:30. Hvis det holder gang i systemet i din aktive tid, så der en indstilling i router, der udløber fx efter 86.400 sekunder...
Avatar billede Calle5463 Forsker
03. april 2020 - 20:30 #2
#claes57
Noget i den stil har jeg overvejet kunne være udfordringen, men synes bare det vil være lidt underligt, al den stund der ikke er pillet ved routeren i "umindelige" tider.

Men jeg vil lige lægge mærke til i et par dage, om fejlen opstår med n x døgn mellemrum

Kan det virkelig afhjælpe en router-"fejl", at restarte en switch?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2020 - 21:00 #3
bare ud fra, hvad jeg selv kunne finde på - har et tændt/sluk ur, men ikke reserver i routere/switche, så det er for mig en billig test.