Avatar billede Ellen Praktikant
03. april 2020 - 20:12 Der er 1 kommentar

Spildt juice i Macbook Pro

Jeg var så smart at spilde et helt glas appelsinjuice med en masse frugtkød ud over hele tastaturet på min Macbook Pro. Jeg fik lynhurtigt vendt computeren om, tørret det værste af og sat den i ris. Den virkede umiddelbart fint, men jeg lod den stå i risen i en 10-12 timer alligevel.

Tastaturet og softwaren virker som det skal, udover at nogle af knapperne sidder lidt fast - den skriver dog stadig. Lyden i højtalerne er dog fuldstændig væk, men det virker med høretelefoner. Jeg har prøvet at genstarte computeren, hvilket resulterede i lidt knas på skærmen, men det gik hurtigt over igen.

Skal jeg blot give højttalerne tid til at tørre, eller tror I det vil være nødvendigt at sende computeren til reparation? Og er der i så fald nogen, der har et bud på hvor dyr sådan en er?

På forhånd mange tak!
Avatar billede INK Ekspert
04. april 2020 - 11:01 #1
Gætter på højttalerne er ødelagte af fugt, men du kan selvfølgelig vente lidt.
Du skriver ikke hvilken model MacBook Pro, så jeg kan ikke finde en eksakt pris for nye højttalere. Gætter på de koster ca. 500 kr for et sæt (på nettet).
Hvis man har det rigtige værktøj og har erfaring med at pille ved en computer, så kan man selv skifte, men ellers må du nok regne med yderligere ca. 700 kr for en times arbejde i en reparationsforretning.
Har på nettet set priser på samlet dele + rep. på 1500,- kr.