Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 13:04 Der er 44 kommentarer

Min computer registrerer mikrofon i headset

Jeg har lige købt et nyt headset fra Razor og når jeg sætter det til virker lyden, men ikke mikrofonen. Underligt nok så bruger den stadig min bærbars microfon.  Sætter jeg det i min gamle bærbar så virker alt som det skal automatisk. Skal siges jeg har en Acer Nitro fra sommeren 2019.
Håber en kan hjælpe :)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 13:21 #1
med headset tilsluttet
Kontrolpanel / lyd / optagelse - sæt razor til standard - så bruger den den nåår den er der, og falder ellers tilbage til den bærbares.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 13:26 #2
Problemet er den finder ikke microfonen, eller den kan ikke ses der hvor du nævner
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 13:32 #3
er der en tænd/sluk på headset til mikrofon?
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 13:37 #4
Ja det er der, men den har ingen effekt
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2020 - 13:57 #5
Kontroller disse indstillinger i Kontrolpanelet lyd!
https://ibb.co/qY5vf4G
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 14:13 #6
Der har jeg også været, hvis jeg tænder mig BOSE blue tooth headset så finder den automatisk microfonen og selvfølgelig høretelefoner
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 14:26 #7
En driver?
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 14:33 #8
En driver? jeg er ikke rigtig med
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 15:01 #9
vi har styr på metode 1 - nu starter du på metode 2 på https://www.drivereasy.com/knowledge/razer-kraken-mic-not-working-fixed/
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2020 - 15:02 #10
Prøv at trykke på Windowstasten + X Vælg Enhedshåndtering se om der findes problemer?
https://ibb.co/gttLwDn
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 16:34 #11
Ja ok nu forstår jeg, men det som er, mt headset microfonen slet ikke vises i lyd indstillingerne eller registreres. Nu har jeg læst internettet tyndt og rigtig mange siger det noget med Realtek HD audio opdate. Min gamle bærbar har nemlig det og der virker mit headset som det skal. Er det noget i har kendskab til?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2020 - 17:13 #12
Skal nok hjælpe dig med at hente driverne som ligger på Computerproducentens hjemmeside! Men det kræver at du beskriver din PC:  Med dets fulde navn og og model nr:
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 17:36 #13
Tusinde tak, men min nye computer bruger noget hedder Realtek(r) Audio og min gamle Bruger Realtek HD audio manager. Håber det hjælper..
Det er en Acer, Nitro 515-54, 64bit Windows
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 17:37 #14
Acer Nitro AN515-54
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 17:46 #15
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 17:51 #17
Undskyld jeg spørg dumt, men de kommer i en ZIP fil, hvor pakker jeg dem ud?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 18:13 #18
Højreklik, og vælg 'udpak til...' så kigger du i den nye mappe, og finder en .exe fil og dobbeltklikker på den.
Når du indlæser drivere, så luk alt overflødigt (fx mail) og efter indlæsning, så genstart, og test.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2020 - 18:14 #19
Pak ud
Åbn Stifinder, og find den ZIP-komprimerede mappe.

Hvis du vil udpakke hele mappen, skal du højreklikke for at vælge Udpak alle og derefter følge vejledningen.
Hvis du vil udpakke en enkelt fil eller mappe, skal du dobbeltklikke på den ZIP-komprimerede mappe for at åbne den. Derefter skal du trække eller kopiere elementet fra den ZIP-komprimerede mappe til en ny placering.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 18:33 #20
der finders ingen exe filer og inter virker rigtigt
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 18:40 #21
de har valgt en nyere pakke/fil metode
Install_UWP.cmd
i den første - dvs gå efter .cmd, og dobbeltklik på dem.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 18:47 #22
Ved ikke hvordan man får screenshot her.. Men ingen af de filer virker, får f.eks. beskeden "ERROR Driver UWP Install Process Failed with ERROR code 740"
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2020 - 19:16 #23
Hent direkte hos Realtek
du skal acceptere og skrive din E.mail Så følger der en Captcha
tryk Download så får du Exe. filen direkte på Din PC.

https://www.realtek.com/en/agree-to-download?downloadid=14569b3e5d06378bc4284277f37c6191
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 19:16 #24
Prøv, højreklik på .cmd filen, og vælg 'kør som administrator' da du jo retter i opsætning på alle brugere (også selvom du er den eneste)
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 20:01 #25
Nu er der sket et eller andet, før sagde den bare Højtaler i Lyd uanset hvad hvad jeg har sat til i jacksticket, men når jeg putter mit headset i nu, så registerer den et headset og microfon ikonet har ændret sig i "Optagelse" men den bruger stadig bærbar microfonen. Plus jeg kan ikke længere bruge "Realtek Audio Console"
Avatar billede poko1 Ekspert
05. april 2020 - 20:30 #26
Det foregår jo af 2 omgange 1- der afinstalleres eventuelle rester af programmet 2- derpå genstartes og nu installeres selve programmet
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2020 - 20:31 #27
Begge filer jf #16 er indlæst? Genstart pc, og hent/opdatér realtec driver igen. Genstart igen, og tjek via metode 1, at headset mikrofon er valgt, og der er skruet op for den.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
05. april 2020 - 21:26 #28
Den finder stadig ikke mikrofonen på mit headset og ved ikke rigtig hvad der er sket nu. Hvis opdaterer "Realtek(r) Audio" normalt igen så forsvinder lyden. Så måtte ind og opdatere og vælge noget der hedder "Enheden High Definition Audio"
Er lidt lost nu
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 00:25 #29
Nu fik jeg endelig installeret Realtek HD manager, men microfonen virker stadig ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2020 - 07:40 #30
Skal jeg forstå det sådan at du ikke har prøvet #23
Jeg har lige geninstalleret den på min ASUS 0 Problemer!
https://ibb.co/SfMFk3P
Denne side kan du bruge til Upload af Billeder1
https://imgbb.com/
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 13:42 #31
Nu viker det, eller det kommer an på hvilken driver jeg installere. Som jeg har forstået det nu. Det er at min computer registrerer mit headset som høretelfoner, så den registrerer ikke mikrofonen og bruger istedet computer microfonen.

Her kan du se lidt:
https://ibb.co/q5xqc7y
https://ibb.co/K9VRMXn
https://ibb.co/kX8ctzg
https://ibb.co/nP53zYd : Den øverste driver er installeret
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 13:43 #32
Jeg kan godt få Realtek HD Audio manager til at virker hvis jeg installerer den rigtig driver, men programmet registrerer også mit headset som høretelefoner
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2020 - 14:18 #33
hvis jeg med realtec hd audio tester lyd, så stjæler den mit valg af højttalere, og bruger det sæt, der er i den bærbare, så hos mig er det at holde fingrene væk fra det program, og i kontrolpanel / enhedshåndtering sætte mit andet sæt højttalere til som primær. Der er to: 'Lydoutput og -input ' skal have de rigtige højttalere valgt, og i 'Lyd-, video- og spil-controllere' skal jeg fravælge realtec, da lyd skal via Intel lyd til skærm (hos mig er det løs skærm med højttalere og hdmi-forbindelse)
Så slås lidt mere med de valg i enhedshåndtering, og glem realtec hd audio - dit headset skal være primær til både in- og output, og muligvis skal du ikke via realtec controller, men Intel.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 14:40 #34
Tror jeg forstår hvad du prøver at sige, men poiten er at den registrerer ikke mit headset som headset, men som alm høretelefoner og dermed ikke regestrerer microfonen som er i headsettet og bruger stadig computer microfonen.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2020 - 15:03 #35
kobl razor fra, og fjern realtec hovedtelefon i enhedshåntering.
bare for at være sikker: realtec hd audio skal ikke aktiveres ved start, så genstart
kobl razor til igen, og sats på, at den finder sin egen driver - tjek i enhedshåndtering, men start ikke realtec hd audio.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 16:27 #36
Det hjalp heller ikke. Tager jeg stikket ud, så forsvinder headphone logoet i enhedshåndtering. Fjerner jeg det med stikket i og genstarter, så har jeg samme problem igen når computeren er tændt
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2020 - 16:44 #37
ok - med headset i, så afinstallér realtec hd audio - genstart.
I kontrolpanel / lyd - tjek, at razor headset er standardenhed, og at den er det på både 'afspilning' og 'optagelse'. Hvis det virker, så pil headset fra pc, og test, at pc nu bruger egne enheder - sæt razor i igen, og den skulle gerne virke 🙏
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2020 - 16:59 #38
jeg har lige set, at du skal tilbage til
SOLUTION: download Realtek 273 version
den virker, og derefter skal den ikke opdateres.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 17:14 #39
Nu er den installeret, skal der så gøres noget bagefter?
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 17:22 #40
Det ser sådan her ud som altid

https://ibb.co/sHDyQ79
https://ibb.co/SJjp0sJ
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2020 - 17:31 #41
Se, om razor headset er i enhedshåndtering, og der sæt den til primær.
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 17:44 #42
https://ibb.co/TK90QGR

Det er hvad jeg ser i enhedshåndtering
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2020 - 18:38 #43
Under lyd video spil, højreklik på realtek, og afinstaller og svar ja til drivere.
Så genstart, og se, om du kan sætte headset på og finde den med de rigtige drivere.
Ellers, så løber jeg tom fir idéer...
Avatar billede Gilston85 Praktikant
06. april 2020 - 21:14 #44
Tak for din tid, men jeg bare prøve videre