Avatar billede Pyrros Novice
06. april 2020 - 00:41 Der er 4 kommentarer

USB-C tilbehør

Hej

Jeg er i gang med at lave en virksomhed som sælger USB-C tilbehør. Jeg føler selv at der er et marked for det, og at der er noget at hente for forbrugerne ved at handle ved mere specialiserede sider.

Jeg vil egentlig bare gerne høre hvad din mening er om USB-C tilbehør. Hvad har du selv købt, hvilke erfaringer har du fået, hvilke behov har du?
Især er jeg interesseret om der er noget jeg har glemt. Hvad du føler der mangler.

Jeg har i forvejen sourcet en del produkter
* HDMI, VGA, DisplayPort kabeladaptere
* 8-i-2 Hubs som kan sidde på siden af f.eks. MacBooks
* 11- og 12-i-1 Hubs som kan ligge under bærbarer (USB-A, HDMI, DisplayPort, SD, m.m.)
* iPad dock (USB, HDMI, AUX)
* 9-i-1 USB hub som ligger ved siden af bærbar
* nogle andre små ting

Herudover har jeg bestilt yderligere prøver hjem på
* USB-C Thunderbolt 3 ekstern NVMe M.2 SSD
* Qi wireless oplader

Så hvad føler du, at du mangler?

Mvh. Sebastian Winkelmann
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. april 2020 - 23:26 #1
Alt den slags skrammel køber jeg som regel hos AV-cables eller ProShop, da de kan hjemtage det i en størrelsesorden, der giver brugbare priser; det vil du med statsgaranti ikke kunne som startup, da du ikke har kapital at binde i et varelager, du ikke har en ide om hvor hurtigt kan omsættes.

Ikke for at være lyseslukker, men livet som startup er squ'tte let!
Avatar billede Pyrros Novice
07. april 2020 - 12:35 #2
Hej CRKrogh
Tak for din kommentar.

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg har undersøgt markedet. Av-Cables er ikke rigtig en konkurrent, da deres udvalg af USB-C tilbehør er meget begrænset når det kommer til funktionalitet. De har mange billige kabler, men det er ofte ældre teknologi, og da de har så mange farve- og længdevariationer bliver det hurtigt uoverskueligt.

ProShop er klart en konkurrent, men jeg har brugt lang tid på at forhandle priserne på mine produkter, således at jeg kan konkurrere med dem. Ligesom MacKabler har de dog valgt at fokusere på mærkevare, hvilket faktisk gør dem dyrere end mine produkter. En hub som jeg sælger for 400 kroner, har de en tilsvarende hub (fra Satechi) til lidt over 600 kroner. Det er en stor besparelse, når de begge er lavet af aluminium, har samme I/O og samme chipset.

Så trods dit input er værdsat, føler jeg at du rammer en smule ved siden af.
Jeg kan dog forsikre dig om at jeg, på de produkter jeg har tænkt mig at markedsføre, er konkurrencedygtig mht. priser og kvalitet.

Jeg vil meget gerne høre mere fra dig! :)
Avatar billede Pyrros Novice
08. april 2020 - 12:37 #3
Andre med input og god indsigt? Det er meget værdsat. :)
Avatar billede Pyrros Novice
10. april 2020 - 16:01 #4
Ingen andre som har en holdning til det? :)