Avatar billede Mads32 Ekspert
07. april 2020 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Overraskelse ved udskrift med makroknap

Jeg har i et større regneark, med flere ark oprettet en del makroer.
Jeg har nu oprette nogle makroer til udskrift af forskellige områder. Makroerne virker som de skal, MEN når makroerne afvikles formindskes de makroknapper der er på fanebladet. De formindskes for hver udskrift.
Mine makroer lavet ved hjælp af "Indspil makro. Jeg bruger Exel 2010

Hvordan løses det????

Jeg har prøves med de forskellige indstillinger der er mulige via formater kontrolelement.

M v h mads32
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2020 - 14:46 #1
Her er en del, der dyster med problemer, der ligner:

https://social.msdn.microsoft.com/Forums/office/en-US/61d26275-3b23-4d58-87a7-f6412c51501e/command-buttons-resizing-themselves-without-changing-size-of-cells-around?forum=exceldev

Et af forslagene er at vælge alle knapper (objekterne) og så gruppere dem dem i højrekliksmenuen. Men måske er nogle af de andre forslag anvendelig.
Avatar billede Jan K Ekspert
07. april 2020 - 15:29 #2
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. april 2020 - 15:54 #3
Hej falster

Tak for dit indlæg.

Det gav ingen løsning, fortæller at der er problemer når ser arbejdes med låste/ beskyttede celler og makrokroknapper.

Jeg fik også først mit problem da je beskyttede fanen.

Jeg må finde en anden løsning. får jeg en løsning vil jeg lægge den ud på sitet.
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. april 2020 - 16:21 #4
Hej Jan

Tak for dit indlæg. Der er måske en løsning men det vil tage lidt tid af få det læst igennem(mit engelsk er nok ikke på det rette niveau)

Men TAk
mads32