Avatar billede FinnLauridsen Forsker
10. april 2020 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Forbrugs database

Hej Alle sammen
Findes der et program hvor man kan få et overblik omkring sit el-vand & varmeforbrug

jeg skriver det nu ind på et papir hver mdr. , men det giver jo ikke det store overblik
gerne med grafer eller kurver
pft.  Finn
Avatar billede store-morten Ekspert
10. april 2020 - 16:29 #1
Excel
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
10. april 2020 - 16:38 #2
Hej igen Store morten
Excel , ja men er der ikke en der har lavet det program før?
mener at have set et for længe siden, så er det jo ikke nødvendig at opfinde det flere gange :)
Avatar billede ebea Ekspert
10. april 2020 - 16:49 #3
Jo, jeg har lavet et for mange år siden, som jeg har brugt i, ja umindelige tider. Det er udbygget gennem årene, med andre målinger end lige blot El, vand og varme. Bl.a. vind, temp. som også har indflydelse på ens forbrug.
Og så er der simulatorer for både vindmølle og varmepumpe, hvis man skulle have lyst til at se om det kan svare sig at investere i dette, baseret på netop vind og temp.
Jeg har for en del år siden, haft linket til programmet, herinde. Nok derfor du kan huske det ;-)
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
10. april 2020 - 16:53 #4
Ja det er rigtigt, men linket er ikke længere gyldigt
har du lavet noget mere simpelt , som du vil dele ?
Avatar billede ebea Ekspert
10. april 2020 - 17:15 #5
#4 - Nej, det er blevet mere omfangsrigt ;-)
Avatar billede Jan K Ekspert
10. april 2020 - 21:59 #6
Hvis du kan bruge dette er du velkommen

http://kronsell.net/Download/Forbrugsberegner.xlsx
Avatar billede Mads32 Ekspert
10. april 2020 - 22:55 #7
Hej

Her er en simpel model som jeg har lavet for et par år siden

https://www.dropbox.com/s/40gf0tfzmk50u0g/Afl%C3%A6sning%202018_95.xlsm?dl=0

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge indlægget eller ej

m v h mads32
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
15. april 2020 - 09:37 #8
Jeg har ikke brugt nogen af forslagene idet der i E-Boks er lige den model som jeg søgte
Men tak for de forskellige input
Mvh Finn