Avatar billede Moses Agabel Praktikant
12. april 2020 - 01:44 Der er 2 kommentarer

Får jeg mere plads på computeren ved at købe Intenso Memory Case 1TB?

Hej
Da jeg næsten har opbrugt pladsen på min computer, har jeg tænkt mig at købe Intenso Memory Case 1TB. Men da jeg ikke har så meget forstand på computere, er jeg i tvivl om det er en god ide. Jeg vil gerne installere flere spil på min computer, og mit spørgsmål er så, om jeg får mere plads på min computer til at installere flere spil, hvis jeg køber Intenso Memory Case 1TB eller om jeg bliver nødt til at købe en harddisk med mere plads end den nuværende jeg har, og så få den installeret istedet.
Hilsen Moses
Avatar billede Jan Seniormester
12. april 2020 - 06:28 #1
det er bare en ekstern harddisk
når du har en gamer computer, er det smartest at have diske inden i computeren.

eksterne harddisk bruger vi til backup.

det er langt smartere at du køber f.eks en 2TB hdd eller 1TB SSD og sætter i computeren.

ja du får selvfølgelig mere plads. nemlig 1/2 TB.
du kan flytte dine spil inde i STEAM (om du bruger det). det er på tandhjul ikon, indstillinger. der står hvor spillene ligger. (for at komme over på en ny stor disk, skal de faktisk afinstalleres, og installeres på den nye igen, men bare husk ikke at slette dine savefiler)

du skriver du ved ikke så meget. find en kyndig person i din omgangskreds, som kan sætte en ekstra/større disk i din computer.  der er måske en i din klasse/på arbejde ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 12:16 #2
Hvilken computer har du?
Hvis det er en stationær kan du jo tilkøbe en løs HDD og sætte ved siden af din disk du har nu og udvide pladsen med denne disk.
På nogle bærbare er der også plads til flere diske. Nogle bærbare har i dag M2 diske og plads til en 2,5" ved siden af.