Avatar billede densortehingst Seniormester
13. april 2020 - 00:46 Der er 2 kommentarer

Hvad gør jeg galt??

jeg har en lille rutine i excel, som virker fint så længe regnearket kontrol2 er åbent. den hedder

For x = 1 To 5000
    If Workbooks("kontrol2.xlsm").Worksheets("klodser").Cells(x, 5) = Range("a2") Then
        Cells(y, 1) = Workbooks("kontrol2.xlsm").Worksheets("Klodser").Cells(x, 12)
        Cells(y, 2) = Workbooks("kontrol2.xlsm").Worksheets("Klodser").Cells(x, 7)
        Cells(y, 3) = Workbooks("kontrol2.xlsm").Worksheets("Klodser").Cells(x, 8)
        Cells(y, 4) = Workbooks("kontrol2.xlsm").Worksheets("Klodser").Cells(x, 9)
        y = y + 1
    End If
Next

når jeg lukker regnearket kontrol2, så skal jeg bruge den fulde sti har jeg fået at vide:

If "c:\samlet\".Workbooks("kontrol2.xlsm").Worksheets("klodser").Cells(x, 5) = Range("a2") Then

men den brokker sig over punktummet før workbooks ??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2020 - 06:58 #1
Utestet, men hvorfor ikke prøve
If Workbooks("c:\samlet\kontrol2.xlsm").Work…
Avatar billede densortehingst Seniormester
20. april 2020 - 12:49 #2
det ville den ikke :(