Avatar billede jath08ac Forsker
24. april 2020 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Søg, skjul og grupper kolonner i Excel - VBA kode

Hej

Håber at der er nogen der kan hjælpe :-)

Jeg har en Excel fil som indeholder to faner:
- Fane 1 kaldet "Data"
- Fane 2 kaldet "Input"

I fanen "Input" er der en tabel kaldet "Input" som indeholder 2 kolonner. Første kolonne er en rækkenr. og anden kolonne indeholder søgetekst.

I fanen "Data" er der en række kolonner med tekst. Antallet af kolonner kan varierer fra gang til gang.

Jeg ønsker at lave en VBA kode, som kan søge på kolonneoverskriften i fanen "Data", og finde alle de overskrifter der fremgår af tabellen i fanen "Input". Alle de kolonneoverskrifter som ikke indeholder de søgeord der fremgår af fanen "Input" skal skjules.

Når det er gjort, så ønsker jeg også at koden evt. skal ændre rækkefølen på kolonnerne på baggrund af det tal der fremgår af tabellen under fanen "Input".

Håber at nogle kan hjælpe med ovenstående :-)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
24. april 2020 - 11:32 #1
Hvad har du af kode indtil videre?
Avatar billede jath08ac Forsker
24. april 2020 - 14:01 #2
Jeg har desværre ikke så meget kode :(
Avatar billede thomas_bk Ekspert
24. april 2020 - 17:20 #3
Når du skriver “ Jeg ønsker at lave en VBA kode” mener du så i virkeligheden at andre skal lave arbejdet for dig, eller ønsker du eksempelvis henvisning til kodeeksempler du kan bruge som inspiration?
Avatar billede jath08ac Forsker
25. april 2020 - 15:45 #4
Jeg ønsker noget inspiration/eksempler på henvisninger til kodeeksempler :-)