Avatar billede ovec Juniormester
29. april 2020 - 22:23 Der er 14 kommentarer

Vis Bonanza og Filmstriben på TV

Jeg kan modtage og se Bonanza og Filmstriben på PC en - men ville gerne se udsendelserne på mit TV også - Det er et Sony KDL40NX710
Til at modtage DRTV programmer (Lageret af TV programmer) anvender jeg  en Apple enhed MGY52SZ/A  - denne enhed har en forbindelse til min internet modtager.
Skal jeg evt .have et extra internet kabel fra denne internet modtager box til mit Sony TV? for at se Bonanza og Filmstriben udsendelserne på TV et

Eller er der andre gode ideeer?
Avatar billede puren Ekspert
29. april 2020 - 23:23 #1
det ser ikke ud til at dit tv kan gøre apps, kender ikke på apple TV så vil ikke kaste mig ud i det, men var det mig havde jeg nok brugt en chromecast der er ikke så meget pis med dem de virker 99,9% af tiden (har haft 2 dårlige oplever her i 2020 bliver brugt stortset dagligt (løst med et reboot af enheden) min chromecast er en gen 2 fra 2016)
Avatar billede eurositi Ekspert
30. april 2020 - 00:05 #2
Med en Chromecast er det piv-nemt at caste signalet fra din PC til dit TV:
Start Chrome-browseren
Gå til: https://www.dr.dk/bonanza
Vælg muligheden Cast i browseren. That's it.

Jeg har desværre ikke nok viden om Apple's Airplay og AppleTV til at svare præcist på, hvordan disse alternativer fungerer. Mit gæt er, at du skal starte Airplay-appen på din PC og forbinde til AppleTV, hvorefter du formentlig kan vise alt på din PC på dit TV (Det ville være mærkeligt hvis en fire-fem gange dyrere løsning ikke også havde muligheden).
Avatar billede thomas_bk Ekspert
30. april 2020 - 09:29 #3
Som jeg forstår det du skriver, så har du et apple tv apparat.

Til apple tv kan hentes apps til både DR tv og filmstriben.

Apple tv og fjernsyn skal blot forbindes med et hdmi kabel.
Avatar billede ovec Juniormester
30. april 2020 - 20:07 #4
Hej thomas_bk
Tak for  dit "bud"  - som du ser i mit startindlæg anvender jeg et Sony TV - derfor ved jeg ikke om jeg kan sætte et kabel fra mellem min PC der jo som nævnt et en Sony og over i internet tilslutningen eller i en forbindelse i PC en.

Jeg kunne jo bare købe et kabel og se om det virker - og g hvis det ikke gjorde de - så havde jeg bare et kabel i overskud.

Derfor efterlyser jeg bare den rigtige løsning
Avatar billede ovec Juniormester
30. april 2020 - 20:33 #5
Hej til jer andre der har lagt indlæg ind
Hvis I ser på mit indlæg så vil I se at jeg har et Sony TV - altså ikke et Apple TV.

eurositi skriver : Vælg muligheden Cast i browseren.
Hvor ligger denne Cast funktion? eksempelvis i Google Chrome? når jeg eksempelvis har åbnet filmen/programmet  på PC en - og jeg vil se ovre på TV et?

Chromecast - det er en man sætter bag på et Apple  TV - Jeg har et Sony TV

Nogle gode bud?
Avatar billede puren Ekspert
30. april 2020 - 20:45 #6
nej chromecast er ikke tilbehør til et Atv

se denne video https://www.youtube.com/watch?v=afNrT116sjg
Avatar billede eurositi Ekspert
30. april 2020 - 21:03 #7
Funktionen er indbygget i Chrome-browseren. Du klikker bare hér: https://imgur.com/a/NQD9i6T

Hvis du har tilsluttet en Chromecast til dit TV (enten som en dongle til 250-300 kroner) eller hvis den allerede er indbygget i TV'et, vil du herefter kunne tilslutte til den fra din PC.

Du kan også vise alt på din tablet eller telefon på dit TV via denne tingest. Du skal blot installere appen Google Home. Når Chromecasten er sat i dit TV og har strøm, starter du appen og lader den søge efter enheder. Herefter følger du bare instruktionerne på din TV-skærm.

Hvis dit TV kan vise video i såkaldt 4K-opløsning, kan du overveje at købe en lidt dyrere Chromecast (Ultra-udgaven), som understøtter dette. Men ellers er det spild af penge.

Med  gratis-appen Videostream for Chromecast (https://chrome.google.com/webstore/detail/videostream-for-google-ch/cnciopoikihiagdjbjpnocolokfelagl?hl=en%C2%A0) kan du caste alle videofiler, du har liggende på din harddisk, til dit TV. Denne app kan også vise medfølgende undertekster. Jeg har selv brugt denne løsning i årevis. Den æder alle video(fil)formater.
Avatar billede kurtba Ekspert
30. april 2020 - 22:19 #8
Chromecast løsningen er beskrevet og virker, så den vil jeg ikke bruge mere tid på. En som kender apple tv har oplyst, at det også virker, så det vil jeg heller ikke bruge tid på.
Men hvis du i stedet vil bruge en kablet løsning, så kræver det bare, at du har et hdmi stik i din pc og et hdmi stik i fjernsynet. Forbind med et hdmi kabel og alt du ser på pc vises på  TV, når du skifter source på tv til hdmi porten.
Men det mest elegante er jo de trådløse muligheder med Chromecast og apple tv.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. maj 2020 - 07:20 #9
#0 #5
Betyder dette ikke at du har et apple tv?
"
Til at modtage DRTV programmer (Lageret af TV programmer) anvender jeg  en Apple enhed MGY52SZ/A  - denne enhed har en forbindelse til min internet modtager."
Avatar billede ovec Juniormester
01. maj 2020 - 12:36 #10
Hej thomas_bk
En enhed som din MGY52SZ/A  har jeg også - den anvender jeg til  på mit Sony TV at se DRTV - men kunne jeg med denne også se Bonanza og Filmstriben ville jeg være meget tilfreds, denne har jo som du nævner Internetforbindelse - men hvordan jeg evt .kan se Bonanza og Filmstriben - det har jeg ikke kunne finde ud af.

Har du (eller en anden)  en god løsning til dette - den har jo forbindelse til Internettet
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. maj 2020 - 12:49 #11
Jeg skriver ikke at jeg har en. jeg skriver at du jo har en :-)

Og som jeg har skrevet tidligere, på din apple enhed der kan du hente apps.
se evt guide.
https://support.apple.com/da-dk/guide/tv/atvb8124f0a7/tvos

som app kan du hente dr.tv hvor du kan se bonanza ligeledes er der en app til filmstriben.

Så umiddelbart vil jeg mene at du har det udstyr der er nødvendigt.
Avatar billede ovec Juniormester
02. maj 2020 - 22:26 #12
Hej thomas_bk

Tak for sidste fidus - det lykkedes mig at få Filmstriben, Blockbuster og et par andre ind i min Apple gruppe men jeg mangler en,  jeg var jo også ude efter Bonanza,  da det jo er en DR sag ledte jeg efter en vejledning derinde og fandt en - linket er her:

https://dr.custhelp.com/app/answers/list/kw/se%20bonanza%20p%C3%A5%20TV/search/1

Der er et par mulighedder at vælge imellem - men for det første er jeg en smule i tvivl om hvilken der skal anvendes - og når jeg kigger på de enkelte kan jeg ikke få nogen af dem til at passe

Derfor har du en god fidus?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. maj 2020 - 07:53 #13
Du skal blot i app store på apple enheden søger efter DR.
Så kommer deres app frem.
Inde i DR appen kan du vælge mellem DRs forskellige kanaler og deres arkiv.
Avatar billede ovec Juniormester
08. maj 2020 - 23:28 #14
Hej med jer allesammen - nu virker den - fra anden side fik jeg et nyt trick - der er helt anderledes end dem jeg er blevet foreslået her i brevkassen - således:

Tænder for Sony Tvet og Apple boksen og indstiller Tvet så den er sammenkoblet med Apple boksen - (MGY52SZ/A) - på min Apple mobiltelefon finder den Blockbuster film/udsendelse jeg vil se - og sætter den igang - når udsendelsen/kopien er startet på telefonen trykker jeg på den lille rektangel med pilen nede i venstre hjørne og så kører filmen/udsendelsen på TV et.

Jeg har også prøvet at trække et kabel fra PC en og til TV et - som der også er blevet foreslået - og så afspille den Bonanza film på PC en - lyden kommer over til TV et - men der var intet billede.

Nu virker den - det er jeg selvfølgelig glad for - og jeg ved jo at jeg skal vælge en eller anden  som har haft indlæg til sagen - men jeg er en del i tvivl hvilken jeg skal vælge