Avatar billede bas Forsker
30. april 2020 - 21:12 Der er 3 kommentarer

HDMI til VGA konvertering

Hej
Kan nogen anbefale en god og stabil (aktiv?) HDMI til VGA converter?
Bør man gå efter et bestemt mærke eller en bestemt type?
Det skal helst være plug and play.
Vi har købt en HDMI til VGA converter boks med egen strømforsyning, men vi oplever ofte, at skærnen begynder at blinke. Måske er converter boksen for billig? Der er ca. 3-4 meter VGA kabel imellem PC'en og skærmen.
Skærmen har desværre kun VGA, og vi har ikke umiddelbart mulighed for at skifte den.

På forhånd tak.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. april 2020 - 21:33 #1
Jeg har sat et par links ind herunder:

https://www.avxperten.dk/hdmi-til-vga-converter/

https://www.av-connection.dk/?searchactived=1&SearchStr=hdmi+til+vga&ButtonSearch.x=19&ButtonSearch.y=7&ButtonSearch=S%D8G+

Der findes naturligvis både godt og mindre godt inden for dette område.

Det kan også skyldes kablet hvis skærmen blinker.
Avatar billede bas Forsker
02. maj 2020 - 12:41 #2
Hej Erik
Tak for din kommentar.
Det virker uden problemer, når vi prøver med en PC der har en VGA udgang. Problemet må ligge i, hvordan eller hvor godt signalet bliver konverteret til VGA. Vi har prøvet med en almindelig HDMI til VGA adapter - mage til nogle af dem, som du har henvist til, men der kan vi ikke skabe forbindelse. Derudover har vi prøvet med en HDMI til VGA converter boks der har sin egen strømforsyning. Med den kan vi skabe forbindelse, men begynder ofte at blinke. Spørgsmålet er, om converter boksen er i en dårlig kvalitet, eller om skærmen er for gammel til at kunne understøtte konverteringen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2020 - 13:20 #3
Jeg vil næsten udelukke at skærmen er for gammel til at kunne understøtte konverteringen, da HDMI-slgnaler er digitale, og der ikke er nogen mellemting - enten
er der billede og også er det  ikke. Men der kan godt være en mulighed, for at skærmen ikke kan behandle signalet (se link:

https://da.wikipedia.org/wiki/HDMI