Avatar billede Gabriel Praktikant
02. maj 2020 - 18:45 Der er 9 kommentarer

Tilsut to monitorere til Lenovo ideapad 530S-14ARR

Hej.

Jeg vil gerne tilslutte to eksterne monitorere til min Lenovo ideapad 530S-14ARR. Problemet er, at jeg kun har en HDMI-port. Jeg forsøgt mig med en USB C til HDMI-adapter dog uden held.

Hvordan tilslutter jeg to ekstra monitorere, når jeg kun har én HDMI-port?

//Gabriel
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2020 - 20:01 #1
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. maj 2020 - 21:04 #2
Splitteren vil vise det samme på begge skærme - er det ikke det man ønsker skal der en anden løsning til.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2020 - 21:16 #3
Jeg tvivler meget på, at det indbyggede grafikkort kan trække det. Et eksternt grafikkort på usb-c kan hjælpe meget hvis begge skærme er der.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2020 - 21:19 #4
#2 Det har du helt ret i.
Det er jo ikke grund til at have to skærme der viser det same stående lige ved siden af hinanden.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. maj 2020 - 22:41 #5
Når man bruger en usb c adapter, skal man være opmærksom på, at porten på pc.en skal understøtte "DisplayPort Alternate mode", for at det vil virke. Jeg har set på specifikationerne for din pc, men kan ikke umiddelbart se, om den gør det.
Men ellers burde en adapter til alm. usb 3 port virke.
På min arbejdsplads bruger vi jævnligt sådan en, og indtil nu er vi ikke stødt på en pc, hvor det ikke virkede.
Du kan se et udvalg her:
https://www.av-cables.dk/usb-a-til-hdmi-adapter/
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2020 - 02:22 #6
Er det måske ikke registreret enhed fra usb-c med adapteren?
Manglende adapter driver installeret eller manglende software installeret?
Kig på om adapter har link hvor man kan hente driver eller software fra deres site?

Alternativt:
1.
https://www.lenovo.com/dk/da/accessories-and-monitors/docking/c/docking?q=%3Aprice-asc%3AfacetAcc-Type%3AUniverselle+kabeldockingstationer+%28USB%29&uq=&text=#

2.
https://www.amazon.com/Lenovo-Docking-Station-Compatible-GX90M61235/dp/B01MZBIX9E/ref=mp_s_a_1_3?dchild=1&keywords=lenovo+ideapad+docking+station&qid=1588463655&sr=8-3
Avatar billede hkv Forsker
03. maj 2020 - 09:16 #7
Jeg har en ældre bærbar Lenovo Z50-75, hvor jeg har koblet 2 eksterne monitorer til. Den ene monitor er en ældre 19 tommer HP, som har vga. Den er koblet til vga porten på den bærbare. Den anden monitor er med DVI stik. Her har jeg købt dette kabel til 59,95: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/hdmi-dvi-kabel-2-m
Alle 3 skærme virker perfekt.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. maj 2020 - 21:03 #8
#7  Det kan nok ikke bruges til så meget, eftersom spørgeren ikke har en vga port. Der er kun 1 display port, og det er den nævnte hdmi. Derfor er man nødt til at se på muligheder via usb.
Avatar billede Gabriel Praktikant
03. maj 2020 - 21:38 #9
Jeg tror problemet er, som Kurtba #6 skriver, at min computer ikke understøtter "DisplayPort Alternate mode", så jeg forsøger mig med en USB 3.0-adapter.

Tusind tak for de mange inputs!