Avatar billede jcr18 Professor
05. maj 2020 - 09:04 Der er 8 kommentarer

Hvilket alternativ til skype?

Vi er 2 tradere - nogle gange flere - som sidder og skyper med videoopkald. Skype tynger utroligt hårdt på PC`en, programmet sluger simpelthen for meget CPU. Vi søger derfor den absolutte bedste alternativ løsning, og vil derfor høre jer af, hvilke personlige erfaringer I har gjort jer, og hvad I evt. kan anbefale?
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2020 - 10:19 #1
jeg ville lade pc være pc, og så have en tablet/telefon ved siden af til at facetime (eller skype)
Avatar billede jcr18 Professor
05. maj 2020 - 13:42 #2
Det dækker desværre bare ikke lige vores behov.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. maj 2020 - 13:47 #3
Enig i, at et ekstra device nok er den bedste løsning. Har en del erfaring med forskellige løsninger, og for dem alle gælder, at blæseren straks går i gang, når jeg logger på.

Hvis et ekstra device ikke er en løsning, kan I evt. prøve at eksperimentere med, om det hjælper at slå videovisning fra. Det vil jeg tro det gør, men har dog ikke testet.
Avatar billede jcr18 Professor
05. maj 2020 - 14:54 #4
Jeg synes faktisk vi har prøvet alt uden at resultatet er tilfredsstillende. Har også prøvet google hangouts, men det duer heller ikke. Her kan vi ikke engang komme i kontakt med hinanden, selv om vi bruger de rigtige brugernavne/e-mail adresser. Så lidt utroligt i betragtning af den teknologiske tidsalder vi lever i. Måske skal vi gå i gang med at undersøge teamviewer som det næste?!
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. maj 2020 - 15:40 #5
webex.com kunne være en mulighed. Programmet får god omtale i diverse fora.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. maj 2020 - 15:44 #6
Teamviewer er jo ret meget noget andet, hvor det ikke så meget handler om at se og tale med hinanden, men mere om, at den ene part kan styre den anden parts computer.

Hangouts plejer nu at fungere rigtig fint her hos mig, så jeg tror I må gøre noget forkert, hvis ikke det virker. Men det er dog også en gevaldig ressourcesluger.

Har I prøvet med at slå videovisningen fra ?
Avatar billede KHN Guru
05. maj 2020 - 15:58 #7
Avatar billede jcr18 Professor
05. maj 2020 - 16:12 #8
ejvindh > Du har helt ret. Google hangout virker faktisk rigtig godt, nu her, hvor vi har fundet ud af hvordan tingene skal gøres. Når man inviterer popper der IKKE et billed op af vedkommende automatisk, men vedkommende skal først selv ind under "invitationer" for at "godkende". Men ellers ser det ud til at både billed- og lydkvaliteten er helt ok. Også nem at dele skærm, så jo det bliver indtil videre løsningen og nu vil jeg skynde mig at afinstallere det uduelige skype.
Tak for jeres svar.