Avatar billede Jaaen Juniormester
05. maj 2020 - 11:34 Der er 3 kommentarer

Makro - med opgaver uden for excelarket

Hej I kloge mennesker :)

Måske det er et stretch, men hvis man kan, ville det være fantastisk :)

Jeg prøvet at lave en Makro, der

1)Åbner et link til en hjemmeside
2) foretager nogle valg på denne hjemmeside
3) kopiere data fra excelarket til indtastningsfelter på hjemmesiden
4)Aflæser et resultat fra hjemmesiden og kopiere dette retur til en celle i excel-arket.

Jeg har prøvet at gøre det ved at "optage" makroen og gøre hvad den skal, men den strander lidt efter at have åbnet hjemmesiden, med flg. fejlmeddelse:

---

Run-time Error '1004':
Metoden Paste for klassen Worksheet mislykkedes.

---

Hjælp - er jeg på dybt vand her, eller kan det lade sig gøre?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
05. maj 2020 - 13:28 #1
Dette er umiddelbart hvad jeg finder af inspiration til emnet på google.

http://automatetheweb.net/
Avatar billede Juul Forsker
06. maj 2020 - 12:19 #2
Du får fejlen, fordi den ikke kopiere noget. VBA makroer kører kun i excelarket, ikke eksternt. Det ville være alt for risikabelt :-)

Du burde dog kunne sætte nogle hotkeys op, eller alternativt bruge et program som ezmacro der er makroer til skrivebord
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. maj 2020 - 19:17 #3
Dette kræver noget "fodarbejde", da kommunikation med en hjemmeside er lidt speciel i makroer.

Her er en komplet vejledning på dansk:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Webpage%20Login/