Avatar billede Ann-Charlotte Novice
07. maj 2020 - 14:38 Der er 8 kommentarer

En rimelig pris for et fusiondrive?

Er der nogen, der ved, hvad der er en rimelig pris for en 21,5 tommer iMac, årgang 2017,, 2,3 GH2 Dual Core, Intelcore i5, 8 GB 2133 MHz DDR4, Intel Iris Plus Graphics 640 1536 MB

med fusion drive 32 SSD/1000 TB?

Det er næsten umuligt at sammenligne priser på nettet, fordi der er så mange forskellige "tekniske" detaljer, så ingen af de tilsyneladende ens skærme "lyder" ens i beskrivelsen - eller prisen.

Jeg har købt en årgang 2017, alene med 1000 GB, men kan for 1800 kr. mere få et fusiondrive på 32 GB, fordi jeg har været så utilfreds med langsomheden. Sandsynligvis skal jeg være glad for tilbuddet - og prisen, men kan simpelthen ikke finde rundt i den her nørdede "mac-jungle", med en milliard forskellige muligheder ...
Avatar billede Ann-Charlotte Novice
07. maj 2020 - 14:40 #1
Nå, ja, glemte at skrive, at udgangsprisen var 8.500 - med linjerabat på 340 kr, så 8160 kr. - alene med 1000 GB SATA -
og med et fusiondrive på 32 GB vil den blive 9960 kr. for en model 2017.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2020 - 15:47 #2
Jeg skal lige forstå hvad du spørger om.
Er du ved at sælge din imac eller er du ved at købe en eller hvordan?
Avatar billede Ann-Charlotte Novice
07. maj 2020 - 17:25 #3
Jeg har købt en, som skal byttes ud mod mer-pris. Jeg er ikke ved at sælge, men kan ikke overskue, om det er en stor mer-pris at skulle af med yderligere 1800 kr. for at få et fusionsdrive (med 32 SSD, i kombination med de 1000 GBSATA).

Nu har jeg kun 1000 GB SATA - og den er ca. 3 minutter om at starte op - så det er butikkens tilbud til mig for at få en hurtigere computer ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. maj 2020 - 19:41 #4
SSD er bestemt at foretrække
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. maj 2020 - 20:13 #5
Hardware prisen er det uhyre dyrt - 1800 for 32 GB SSD -  det kan du få 2000 GB SSD for -selvfølgelig skal man betale ekstra for Apples løsning  med på en smart måde at kombinere SSD HD på - men en ren SSD løsning vil performe bedre.
Avatar billede Ann-Charlotte Novice
07. maj 2020 - 20:24 #6
JA, det lyder som et dårligt køb -1800 for 32 SSD GB, men de ville skulle begynde at arbejde sådan i min computer, at de ting man bruger mest, kommer hurtigst frem.
Hvad skulle en 21,5 inch iMAc med 1000 SSD GB fra start koste?
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. maj 2020 - 20:45 #7
Jeg har yderst  begrænset erfaring med apple hardware - men Apple gør det ofte svært at opgradere - RAM loddet og ikke i sokler - ingen luger lige at gå til - ting samlet med lim og ikke skruer. Og ingen ledige slots. Det ser ud til din model hører til dem - selvom der tilsyneladende  er en standard sata disk i -der burde kunne erstattes med f.eks

https://www.proshop.dk/SSD/WD-Green-SSD-3D-NAND-25-1TB/2776459

https://www.proshop.dk/SSD/Crucial-BX500-25-SSD-2TB/2811019

Men håber nogen af Apple eksperterne giver lyd fra sig - ink f.eks. Vent på det.
Avatar billede Ann-Charlotte Novice
09. maj 2020 - 21:30 #8
Tak for feed back. Mht. Nr 2 link, så ser det ud til, at man får 2000 GB SSD for knapt 1700 kr.! Det er jo en vild sammenligning, når jeg i et kommende fusiondrive får 64 SSD  for ekstra 1800....
Men som en tidligere her i tråden skrev, så skal Apple jo nok have noget for selve deres  opfindelse, fusiondrivet.... Og rigtigt ja, så er min 2017 model ikke mulig at ændre på, så det er en helt ny (2017) maskine, jeg får... Hvilket selvfølgelig også er en service at få ombyttet,efter et halvt år.
Havde jeg vidst, at Mac ikke længere fungerede som tidligere, med fin hurtighed, men nu langsom med mindre man vælger SSD eller fusiondrivet, så var jeg nok ikke hoppet på den dyre løsning til ny computer. 😉 Hvis du ikke er Mac-bruger, hvad kan du så anbefale af computer?