Avatar billede phmeka Praktikant
15. maj 2020 - 17:09 Der er 5 kommentarer

Frontpanel s Kontakter på Presario 5800

Jeg har et gammelt bundkort  med slot 1, det stammer fra en Compaq Presario 5800, vil prøve at starte det op , men ved ikke hvilke ben der er til hvad på frontpanel kontakterne ( der er fra nr 1 til nr 20 ) og der står intet derom på selve bundkortet. vil derfor høre om nogen herinde der ligger inde med oplysninger on netop det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2020 - 19:26 #1
jf https://support.hp.com/ro-en/document/c01357175 under Internal Connectors
er det dette?
Der er to stik til frontpanel - HP's egne - ingen yderligere info
One front line input connector (interrupts line input on back panel, Vista capable, requires matching front audio jack module)
One 9-pin audio header for headphone-out and microphone-in (yellow, Vista capable, requires matching front audio jack module)
Avatar billede milter Ekspert
15. maj 2020 - 20:08 #2
Er du sikker på, der er 20 stik? Her er et billede af "Front Panel Connectors", der burde være standard opsætning:

https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Hardware-and-Upgrade-Questions/help-with-front-panel-connectors/td-p/6420912?lightbox-message-images-6423845=168965iAEF01A5D6498500D

Hvis man skal være 100% sikker, så skal vi bruge bundkortets nøjagtige navn og modelnummer.
Avatar billede phmeka Praktikant
16. maj 2020 - 13:42 #3
Desværre  er det ikke noget af det der ligner mit bundkort,  som jeg skrev er det et meget gammelt slot 1 bundkort  til PII  Og P III slot 1 CPU  der er 1 AGP slot og 1 ISA slot samt 5 PCI slot på bundkortet , jeg tror det er fra omkring år 2000, bundkortet er sikkert et af COMPAQ egne, da jeg ikke kan se noget navn på det.,men jeg har et Compaq parts nr  136109-102    P/N  388249-102  , hvis man slår det op kan man se det 20 benet stik.
Avatar billede milter Ekspert
16. maj 2020 - 15:31 #4
Det nærmeste, jeg kan komme det, er dette:

https://www.manualslib.com/manual/275388/Hp-Compaq-Presario-Presario-5822.html#manual

Men, jeg kan ikke finde noget deri om frontkontakterne. Bundkortet ser ud til at være af mærket Mitac.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2020 - 16:20 #5
https://www.manualslib.com/manual/1257487/Hp-Presario-5800-Series.html?page=14#manual
der er en gamepad-joystik port, så det er vel den, der går til mobo inde i dyret.