Avatar billede karenglistrup Praktikant
15. maj 2020 - 21:29 Der er 6 kommentarer

Mailchimp - der er 'spøgelser' i teksten :(

Jeg er i tvivl, om jeg har lagt mit spørgsmål i den rette kategori?
Jeg skriver hvert 1/2 år et nyhedsbrev i Mailchimp. Da jeg idag åbner det, som jeg skrev i januar, for at bruge det som 'master' for et nyt, er der opstået en masse mærkværdige stavefejl. Jeg sletter teksten og går igang med at skrive ny tekst. Men der opstår igen mærkelige ændringer af ordene.

Jeg har f.eks. skrevet:
HVAD BØRN IKKE VED... HAR DE ONDT AF er en af de bedste bøger, som jeg nogensinde har læst. Den børn ALLE, der er i berøring med børn, læse!

Det er ændret til:
HVAD BØRN IKKE VED ... HAR DE ONDT AF er en af ​​de bedste bøger, som jeg har valgt nogle sider om. Børnene ALLE, der er jeg berøring med børn, læse!

Og der er masser af lignende mærkelige forandringer. Hvad i himlens navn kan det handle om???
Jeg vil være dybt taknemmelig for at få hjælp - eller et råd om, hvor jeg kan hente hjælp.
vh Karen
Avatar billede karenglistrup Praktikant
15. maj 2020 - 21:56 #1
Jeg tilføjer lidt ekstra info. Det virker som en elendig automatisk oversættelsesfunktion har sneget sig ind i min opsætning:

ordet: 'men' ændres til 'mænd
sætningen:
'Det er interessant at se, hvor sundt de fleste børn og unge faktisk reagerer på den 180 graders åbenhed, der folder sig ud om de foruroligende forhold.'
er ændret til:
'Det er interessant at se, hvor de fleste børn og unge faktisk reagerer i 180 klassinger, der er valgt, hvor mappen skal udskrive om de foruroligende forhold.'

Det er godtnok noget af det mærkeligste, jeg har oplevet!!
Avatar billede stjans Guru
16. maj 2020 - 09:52 #2
Ja - det var godt nok underligt....

Har du et oversættelsesplugin installeret - såsom Polylang eller WPML ?.
Avatar billede karenglistrup Praktikant
16. maj 2020 - 16:52 #3
Så vidt jeg ved, har jeg ikke sådan noget installeret. Jeg har haft kontakt med mailchimpsupporten, som tænker, at en kampagne ikke skal kopieres for ofte, som jeg har gjort (4-5 gange) og rettet til. De foreslår, at jeg gemmer som template. Det må jeg prøve.
Avatar billede stjans Guru
17. maj 2020 - 09:09 #4
OK - prøv; og vend gerne retur hvis det ikke løser dit problem :-)
Avatar billede karenglistrup Praktikant
17. maj 2020 - 10:05 #5
Hej stjans, jeg har faktisk prøvet at gemme som template, men det har ikke fjernet 'infektionen', som stadig laver de mærkelige ændringer. Jeg bliver vel nødt til at starte helt forfra med en ny skabelon. Øv! Det er et stort arbejde, når man ikke er professor :)
Du kan se et tidligere nyhedsbrev her:
https://mailchi.mp/7daab745e913/nytr-i-sigte-med-nyheder-fra-karen-glistrup-2685741
God søndag!
Avatar billede stjans Guru
19. maj 2020 - 08:46 #6
Hej Karen,

Ja - der er nok desværre ikke så meget andet at gøre - også god dag til dig :-)