Avatar billede Str1kez Seniormester
18. maj 2020 - 15:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Har ikke adgang til at slette filer?

Hej Compuyterworld,

Jeg har anskaffef mig en brugt SSD, som jeg skulle have resat. Det gør jeg hos en af mine venner, da jeg på daværende tidspunkt ikke havde en computer, hvorfra hvor jeg kunne resette den.
Han får ved en fejl installeret Windows 10 på den, men tænker bare jeg selv kan fjerne det, da jeg får i den i min computer. Problemet er bare at, jeg ikke kan fjerne filerne?
Den skriver følgende:
"Du skal have tilladelse til at udføre denne handling.
Du skal have tilladelse af TrustedInstaller for at foretage ændringer af mappen"

Vil det sige jeg skal bruge hans computer for at fjerne filerne, eller er der en måde jeg selv kan gøre det på?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2020 - 16:19 #1
Hvis du skal have Windows installeret på den ssd bør du når du starter installation kunne nedlægge alle de partitioner på den og oprette nye uden problemer med de filer der er på den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2020 - 17:00 #2
Hvis du ønsker helt at fjerne alt på SSD´en, så sæt deni pc´en.
Inden installerer du gratisprogrammet "ActiveKillDisk:

http://killdisk.com/killdisk-freeware.htm

https://www.youtube.com/watch?v=q-b9mXSNO2c

Bagefter er SDD´en ren som nyfalden sne.