Avatar billede ronrea Seniormester
22. maj 2020 - 21:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tidligere ip adresse?

Hej

Er der mon nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken ip-adresse jeg har haft tidligere ?
Fx for en måned siden ?

Måske via en afsendt email eller hvad ved jeg ?

Jeg har prøvet at google det, men er ikke blevet særlig meget klogere desværre.

venlig hilsen
ronrea
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. maj 2020 - 21:20 #1
http://www.computerdk.com/Networking/ip-address/66932.html

Er det ip-adresse leveret på dit hjem vil den ofte forblive den samme i længere tid idet den løbende fornyes.

Du skal også skelne immellem om det er dit IP adresse set fra nettet eller den interne hvis du er bag NAT.
Avatar billede leif Seniormester
22. maj 2020 - 21:32 #2
Hvad er formålet? Din udbyder kan sikkert oplyse dig det, men de vil sikkert undre sig over spørgsmålet
Avatar billede ronrea Seniormester
22. maj 2020 - 21:38 #3
Tak for indlægget :)

Det er den eksterne ud mod nettet.
Jeg kan desværre ikke helt forstå det der står i linket, du henviser til...
Men vil det sige at man kan se hvilken ip adresse en mail er sendt fra ?
Hvis ja, skal jeg vel have fat i en kammerat, som jeg har sendt en mail til tidligere?

Venlig hilsen
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
22. maj 2020 - 21:42 #4
Hej leif
Kan pludselig ikke logge ind på en hjemmeside pga ip-konflikt "et eller andet".
Jeg har fundet min nuværende ip, men ikke den tidligere, og ved heller ikke hvornår den er skiftet sidst.

venlig hilsen
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
22. maj 2020 - 21:43 #5
Jeg har i øvrigt ikke noget hjemmenetværk - så vel ikke flere interne ipadresser, går jeg ud fra...
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. maj 2020 - 21:48 #6
Taler du så om mobildata ?
Skifter du mellem flere wifi vil adressen også skifte.
Avatar billede ronrea Seniormester
22. maj 2020 - 21:55 #7
Nej. Det er min almindelige stationære pc'er.
Avatar billede ronrea Seniormester
22. maj 2020 - 21:56 #8
Som er koblet direkte til nettet.
Avatar billede puren Ekspert
23. maj 2020 - 12:51 #9
Avatar billede Mikael Ekspert
23. maj 2020 - 18:38 #10
Vedr. #4  Jeg er "med admin" på en hjemmeside (et forum)

Til den har vi tilknyttet "noget" så mystiske IP adresser fanges.
Det sker, at den "fanger" IP adresser, som er ganske reelle af ukendte årsager.
Andre gange er det fordi IP adressen har været anvendt til bl.a. spam, og så bliver den blokkeret.

Så hvis det kun er een hjemmeside som fejler, så kontakt dem ;)
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2020 - 20:00 #11
Kan ikke logge ind på en hjemmeside pga. IP-konfikt forstår jeg ikke.

Men du kan være blokeret på en side pga. IP af mange forskellige årsager, men forstår ikke dog så ikke hvorfor du leder efter din gamle IP.

Jeg har på alle de sider jeg har med at gøre systemer liggende som kigger i log efter IPadresser som fx. forsøger at cracke/hacke login, men som så lige så stille blokerer IPadresserne så de ikke kan tilgå siden.
Avatar billede ronrea Seniormester
26. maj 2020 - 10:20 #12
Hej igen
Tak for indlæggene.
Jeg har haft slukket pc'en og fåen en anden ip.
Så nu kan jeg logge ind ingen :)
Hvorfor ved jeg egentlig ikke. De ip'ere lever åbenbart deres eget liv :)
Men tak for hjælpen :)

venlig hilsen
ronrea