Avatar billede Mathias Praktikant
06. juni 2020 - 20:12 Der er 6 kommentarer

Sort skærm ved start af spil

Nogle der har meget styr på pc?

Jeg har den seneste uge prøvet at få min pc til at virke igen, men det virker sq ik rigtig...

Min skærm bliver sort og crasher ligeså snart jeg åbnet et spil, jeg kan godt komme ind på Google osv, men spil kan jeg ikke.

Hvad kan det skyldes?..

Tak på forhånd
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2020 - 20:32 #1
Dit grafik kort kan køre varmt og lukker ned når du starter et spil der kræver mere af kortet.
Kan måske også være en driver der ikke er optimal.
Avatar billede Mathias Praktikant
06. juni 2020 - 21:17 #2
Tak, kunne det være støv der sad inde i pc’en, som kunne gøre den for varm?
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2020 - 21:18 #3
Hvad jeg kan læse ud af dit spørgsmål, så har din pc kunnet køre problemfrit indtil for en uges tid siden …. eller ?
Avatar billede Mathias Praktikant
06. juni 2020 - 21:21 #4
Ja, den dog har den haft nogle små “lagg” når jeg har været i spillet, hvor der har stået noget med varme, hvor fps’en falder.

Dog kan jeg heller ikke komme ind på jobliste, det virker meget mærkeligt, at det pludselig er kommet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2020 - 21:31 #5
Hvis du vil kontrollere temperaturen så kan du installere gratisprogrammet
Speccy. Dette giver mange nyttige informationer og pc´ens tilstand ikke mindst temperaturen på CPU og GPU.

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Det er aldrig godt for komponenterne at blive for varme.

https://komputer.dk/computer/tjek-hvilke-programmer-der-bruger-pc-ens-kraefter
Avatar billede Mathias Praktikant
06. juni 2020 - 21:45 #6
Jeg har nu prøvet at støve den helt af, det hjalp ikke. Du siger det kunne være noget med driveren, kan du uddybe?