Avatar billede Peddersn Novice
07. juni 2020 - 17:46 Der er 7 kommentarer

Android eller Apple

Hvilken slags styre system er det bedst på markedet pt, og er der nogle betydelige forskelle mellem de 2?
Avatar billede Slater Ekspert
07. juni 2020 - 17:57 #1
Der er for mange forskelle til at liste her, og der er ingen måde at sige hvad der er bedst - det er op til smag og behov.

Der er desværre ikke noget mere klart svar på det.
Avatar billede wjens Guru
07. juni 2020 - 19:05 #2
Enig med Slater. Det er nærmest et religiøst spørgsmål. Begge systemer har varme tilhængere, som synes deres valg er det bedste.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. juni 2020 - 19:06 #3
Hvis du tænker, om der er store funktionelle eller grafiske forskelle på Android og iOS, så er svaret nej. Sammenlignet med PC-operativsystemer som Linux (Ubuntu), MacOS og Windows, så er de meget ens.

Apple markedsfører sig meget på databeskyttelse (det forudsætter naturligvis at du stoler meget på Apple, for de beder dig om rigtig mange personlige oplysninger for overhovedet at kunne oprette et AppleID og bruge din telefon).

Derudover er en gennemsnitlig iPhone (men ikke i samme grad apples tablet, iPad) relativt dyr ift. den hardware, du får i en tilsvarende Android-telefon til samme pris. Du skal også benytte andre ladekabler. Og en iPhone/iPad vil forhindre/advare dig mod at benytte uautoriserede ladere eller benytte andet end Apples egne autoriserede værksteder til at reparere skader.

Både Apple og de førende Android-producenter lægger ikke skjul på, at ingen af de to styresystemer modtager væsentlige softwareopdateringer i mere end tre år efter udgivelsen. De biligste Android-telefoner og tablets modtager typisk meget få eller slet ingen systemopdateringer, hvilket måske nok er en lige lovlig usund forretningsmodel. Det er svært at sige, om levetiden på en iOS-enhed reelt er længere end en Android-enhed.
Avatar billede Richard Thune Forsker
08. juni 2020 - 12:52 #4
Lige med hensyn til opdateringer går #3 nok galt i byen. En iPhone 6s fra september 2015 kan opdateres til sidste iOS.
Ellers er jeg enig det er smag og behag.
Bruger man andet apple udstyr får man et konsistent samarbejde.
Men bruger man googles services som også virker på iPhone får man det samme den vej.
Avatar billede puren Ekspert
08. juni 2020 - 15:48 #5
iphone er en god mobil men jeg vil aldrig eje en da det er apple der står bag den, og de er nogle små griske svin.

og mest af alt så skyldes det at de siger at deres udstyr ikke kan laves snakker man og Louis Rossmann og Jessa Jones bliver man bannet fra deres forum, da de 2 gang på gang beviser at de kan så liv i ipad,iphone og mac books som apple ellers havde sagt at de var døde. så når de kan lyve om det. hvad lyve de så også om???
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. juni 2020 - 16:11 #6
Apple er dyre -plads på dem koster - da du ikke som på android kan sætte et mikro SD kort i. De vælger deres egen løsninger - herunder stik til opladning. De nye modeller er uden standard stik til headset - Bluetooth er smart nok men endnu en ting der skal holdes opladet.
Nogle af de ting de har indført for at gøre dem mindre attraktive at stjæle kan også genere ærlige brugere.
Avatar billede Peddersn Novice
18. juli 2020 - 22:00 #7
Det blev så til en Huawei på tilbud til 1.000 kr:D