Avatar billede Zafiramis Praktikant
10. juni 2020 - 10:34 Der er 7 kommentarer

begrænsning i telefon

Hej
jeg har en ældre Nokia model 6131 og har netop skiftet fra Telenor til Telia og da jeg sætter det nye sim-kort i telefonen står der at den er begrænset og jeg kender ikke koden til at låse op. Jeg har været i kontakt med både Nokia og Telenor, men ingen kan hjælpe. Nu har jeg netop læst jeres forslag til oplukning, men har jo prøvet mere end 5 gange med en forkert kode, så det hjælper ikke. Er der nogen som kan hjælpe, da telefonen fungerer fint og kun bruges til  kontakte andre - ikke noget med apps eller lignende.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. juni 2020 - 12:21 #1
Du har skiftet udbyder Er det så det gamle Simkort du forsøger at aktivere?
Ifald dette så virker hverken Simkode eller Telefonnummer jo ikke
og hvis du har fået et ny simkort hos den nye udbyder følger der jo et Password med dette!
Eller hvordan skal dit spørgsmål tolkes?
Avatar billede Zafiramis Praktikant
10. juni 2020 - 12:46 #2
jeg bruger selvfølgelig ikke det gamle sim-kort, det har jeg kasseret. og jeg mener ikke jeg har fået en kode udover hvad der står i det plastickort hvor det nye sim-kort sidder. jeg har prøvet med 1234, 0000, 00000, 12345 og intet hjælper. Jeg var også i en telenorbutik, hvor en medarbejder forsøgte i over et kvarter, men han kunne ikke finde ud af det.

jeg har endnu en telefon, denne gang en samsung som jeg også skiftede og her var der ingen problemer.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. juni 2020 - 20:02 #3
Du skriver, at du er skiftet fra Telenor til Telia. Hvorfor går du så til Telenor for at løse problemet? Burde du ikke i stedet kontakte Telia?
Avatar billede Zafiramis Praktikant
10. juni 2020 - 20:45 #4
jeg har talt med Telia som siger jeg skal kontakte den hvor jeg har købt telefonen, og da jeg hele tiden har haft et abonnement hos Telenor, må det være dem der skal kontaktes. Som sag kan de ikke hjælpe, så jeg er på herrens mark.
Avatar billede Zafiramis Praktikant
10. juni 2020 - 20:46 #5
Telenor siger desuden at man i dag ikke bruger begrænsning
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
10. juni 2020 - 22:56 #6
Kan du åbne telefonen hvis simkortet er fjernet?
Avatar billede Zafiramis Praktikant
11. juni 2020 - 09:37 #7
det kan jeg godt