juhl Mester
11. juni 2020 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Problem med TDC/YouSee Spam filter

Hej
Er der nogen, der ved, om TDC/YouSee i deres spam filter har lavet særlige tilladelser med udvalgte spam adresser, så deres spam mails alligevel havner i vores in-box? Selv om jeg har blokeret adresserne i YouSees eget system, modtager jeg et væld af useriøse mails. Jeg har klaget til YouSee flere gange, men de svarer blot, at de godt ved, der er problemer. Og der sker absolut intet.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg mistænker YouSee for at lave specielle aftaler med visse udbydere, så deres spam alligevel rammer os.
Til gengæld stopper det en lang række mails, hvor jeg har godkendt afsenderen :-(
Er der andre, der har tilsvarende problemer? Og hvordan får man YouSee til at gøre noget ved det?
Desværre kan jeg ikke flytte min mailkonto, da domænet er ejet af YouSee :-(
ErikHg Ekspert
11. juni 2020 - 21:12 #1
Jeg har selv haft problemer som dem du beskriver, men det har hjulpet meget som tiden er gået.
Dog kommer der stadig meget skrammel og i nogle tilfælde ondsindede mails ind på min Samsung mobil. Det er ret besværlig at indstillede filtre på mobilen modsat computeren, men det kan lade sig gøre.
På min pc, har jeg i øjeblikket blokkeret i færre end 106 mailadresser.
220661 Ekspert
11. juni 2020 - 21:42 #2
I webmail på YouSee kan man i indstillingerne trykke på "betroede adresser"
Har du tilføjet den afsender her?
claes57 Ekspert
12. juni 2020 - 07:11 #3
skift evt udbyder - det er måden, de lærer på.
stjans Professor
12. juni 2020 - 08:33 #4
Yousee`s spamfiltre er - uden sammenligning - det absolut dårligste der findes...

Du bør nok lave dit eget lokale filter, for Yousee´s er værdiløst.

# 2: der er ingen gangbar løsning desværre, da "afsender" bare ændrer et komma, et bogstav eller andet. OG deres domænespærringer virker slet ikke..

Jeg har kæmpet mewd det i flere år for min gamle far. Nu er mailkontoen droppet, og en low-budget ny mailkonto, med godt filter, sat på på mit private domæne.
juhl Mester
12. juni 2020 - 20:24 #5
Tak for jeres kommentarer. Det er rart, at jeg ikke er alene med oplevelsen.
Mht. betroede adresser på YouSee har jeg lagt en række ind der. Bl.a. min bank, men de går alligevel stadig i spamfiltret hos YouSee, så jeg må dagligt ind og se, hvad der er gået forkert.
Og ja, jeg ville ønske, jeg kunne skifte udbyder, men det vil betyde ny mailadresse, og det er jeg ikke interesseret i.
Det kan da ikke være rigtigt, at Danmarks største internet udbyder, ikke kan finde ud af noget, som alle andre har løst for længe siden :-(
Nå, jeg må jo leve med det eller tage konsekvensen, selv om det er ærgerligt.
claes57 Ekspert
12. juni 2020 - 20:40 #6
Det er ellers ret simpelt at få en gratis Gmail eller Outlook konto.
juhl Mester
12. juni 2020 - 21:37 #7
#6. Ja, det er jeg klar over. Har allerede flere, men jeg kan ikke flytte mailadressen fra YouSee :-(
ErikHg Ekspert
12. juni 2020 - 21:47 #8
Jeg forstår godt din frustration. Det kan godt blive rigtigt besværligt ved skift af udbyder, hvis ikke ens mailadresse kan flyttes med over.
nu_igen Seniormester
23. oktober 2020 - 15:18 #9
Jeg har også yousee som udbyder og ville gerne skifte til en anden mailadresse, men hvordan får man sin mailadresse rettet til en ny hos sine kontakter, myndigheder osv?
Jeg har en alias mailadresse hos one.com, som sender til yousee mailadressen.
Ingeborg
nu_igen Seniormester
23. oktober 2020 - 15:21 #10
Yousee ejer @mail.dk  Som indgår i min adresse. Det kan man desværre ikke flytte!
claes57 Ekspert
23. oktober 2020 - 15:47 #11
du flytter ikke en mail - men opretter en ny (evt brug den, du har hos one.com som din foretrukne)
Så sender du en mail til dem af dine kontakter, som du skriver med, og beder dem om at bruge one.com mail-adressen fremover.
bank/myndigheder/nets/forsikring osv der skal du ind og selv rette adressen hvis de nu bruger din @mail.dk adresse. Hos myndigheder er det nok ok at rette det på borger.dk men bank/nets/forsikring og andre (fx vedr bolig) er det dig selv, der logger ind hos dem og angiver den mail-adresse, du vil bruge.
Derefter holder du øje med din @mail.dk konto i et lille års tid, og retter de personer/firmaer, der stadig bruger den.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Rådet for Digital Sikkerhed vil have redesignet corona-passet: Der skal deles færre personoplysninger
Interview: Der er alt for mange unødvendige personoplysninger i danskernes coronapas lige nu, mener Rådet for Digital Sikkerhed, der har en række forslag til et redesign af appen. Forslagene kan hjælpe erhvervsdrivende med at komme over barrieren med at skulle tjekke kunders sundhedsoplysninger.
Computerworld
Sikkerhedshul i sundhed.dk gør det let at snyde med coronapas
Et hul i sikkerheden hos sundhed.dk åbner op for, at coronapas-ejere kan ændre på de svar, der står i passet. Men det er dokumentfalsk, advarer sundhed.dks direktør.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
White paper
17 punkter med plads til forbedring: Sådan øger du din lønsomhed
Mange projektorienterede virksomheder hæmmes af ikke-optimale løsninger og besværlige, manuelle processer, som forringer effektivitet, overblik og lønsomhed. Her præsenterer vi 17 typiske udfordringer – og bud på, hvordan du kan afhjælpe situationen.