Avatar billede arnel Seniormester
12. juni 2020 - 18:38 Der er 3 kommentarer

To besynderlige fejl

Det hænder - heldigvis sjældent - at en besked popper op på skærmen:
2020-05-25: Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x000000ea (0xffffa58c986d6080, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000).
Nærmere oplysninger gives ikke, og jeg kan heller ikke se, hvem afsenderen er. Mystisk - kan nogen knække gåden?
Næste gåde: Af og til sender mit virusfilt - McAfee - en lille meddelelse om, at VPN-sikkerheden kan ikke oprettes.
Underligt, for når jeg tjekker mine browsere: IE, Opera, Firefox - så kan jeg tydeligt se, at VPN er slået til.
At kontakte McAfee har desværre vist sig ikke at være brugbart - deres tekniske supportere virker ret usikre, og søgende - for nu at sige det mildt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juni 2020 - 18:58 #1
Her står der lidt om emnet:

Windows og andre kritiske fejl kan opstå, når dit Windows operativsystem bliver beskadiget. Det vil være langsommere at åbne programmer, og svartider vil være forsinkede. Når du har flere programmer kørende, kan du opleve nedbrud og fastfrysninger. Der kan være mange årsager til denne fejl, inklusiv overdreven opstartsposter, fejl i registreringsdatabasen, hardware/RAM nedgang, fragmenterede filer og så videre.
Løsning
Du kan forbedre hastigheden af maskinen dramatisk, når du afhjælper alle de nævnte problemer. For at fikse dine fejl og forbedre hastigheden på din pc, anbefales det, at du downloader Windows reparationsværktøjet. Dette er et avanceret optimeringsværktøj, der kan reparere alle de problemer, der gør din computer langsom
.

Jeg formoder at der er tale om Windows 10.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juni 2020 - 19:37 #2
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -f -r -t 00

Hvis den ikke genstarter efter sidste kommando så tryk ENTER.
Kopier alle kommandoerne og sæt dem ind.
Det tager gennemsnitlig 5-10 Minutter.
Når jeg kører dem på min SSD Disk ”Noget Længere på en HDD”

Du kan godt kopiere dem alle og sætte ind.
*
https://ibb.co/hMrZjxJ
*
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2020 - 19:47 #3
Hvornår opstår fejlen under brug af pc?
Er det ved spil?
Eller med multimedia?
Eller noget andet?