Avatar billede bas Forsker
14. juni 2020 - 11:18 Der er 6 kommentarer

Tilgå PC uden om netværk

Hej
Vi har en gammel IBM stationær PC der er sat op til at man skal logge på et netværk der ikke længere eksisterer. Kan man gøre noget for at komme uden om dette login og dermed bare komme direkte på PC'en lokalt? Kan man alternativt sætte harddisken i en form for USB adapter og dermed sætte den til en anden PC? Vi vil gerne se, hvad der er på disken. Det er Windows 2000 så ja, det er gammelt. Jeg ved ikke, hvilken type harddisk det er, men det kan jeg måske finde ud af.

På forhånd tak.
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. juni 2020 - 11:50 #1
Det letteste ville nok være at starte op på en Linux CD eller feks https://www.hirensbootcd.org/download/ - for at gennem se PC'en
Avatar billede perwolf Forsker
14. juni 2020 - 11:56 #2
Har den CD/DVD-drev? Eller USB-drev?
Googl "Hirens Boot CD", og download iso-filen.
Den kan nu brændes til en bootable CD eller laves til en bootable USB.
Start computeren med CD eller USB indsat. Måske skal BIOS konfigureres til at vælge disse ved opstart.
Du kan nu starte op på disse drev med en form for Windows 10, og kan derfor kopiere de ønskede filer ud fra harddisken.
Der er vist også et program, der kan fjerne adgangskoderne fra din Windows 2000.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 12:01 #3
Der er værktøj på Hirens der kan klare koden
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 12:05 #4
Har disken et meget aflangt stik med fladkabel bagpå er det en 40 pin ata disk der er i den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juni 2020 - 12:47 #6
Jeg har selv det værktøj som poko1 nævner i #5

https://ibb.co/PFM8j1y

Det brugte jeg engang hvor jeg havde en gammel pc, med PATA HDD med i den nye var der installeret SATA-HDD. Dette værktøj virker fortrinligt.