Avatar billede lupin12 Mester
14. juni 2020 - 18:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløs harddisk

Hej er der en der kan hjælpe

Jeg kunne godt tænke mig en harddisk på ex. 6tb som kan være på mit netværk i huset også jeg kan tilgå den som ex google drev men hvad skal jeg bruge / købe
Avatar billede puren Ekspert
14. juni 2020 - 19:24 #1
hvad er budgettet ??
er WIFI et kræv??
skal det køre raid??
Avatar billede lupin12 Mester
14. juni 2020 - 19:51 #2
Ved ikke , tænker et par tusinde.
Vil gerne kunne oplade og hente trådløse fra telefon og pc
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2020 - 12:22 #3
jeg er ret glad for WD netværksharddiske - så ligger den på dit netværk, og du kan indstille om den skulle kunne tilgås udefra, eller ej.
Selvfølgelig skal du overveje, hvad du vil uploade/downloade fra disken - hvor tit den skal være tilgængeligt - strømforbrug - larm - osv.
men som EKSEMPEL
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/WDCLOUDHOM6TB/wd-my-cloud-home-personlig-netvarkslagring-6-tb
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. juni 2020 - 21:37 #4
Det er ikke en gængs NAS    - der er nogle lidt mærkelige ting ved den.

https://gadgets.ndtv.com/laptops/reviews/wd-my-cloud-home-review-1824319

herunder

Being unable to access a local network device without an Internet connection is completely and utterly antithetical to the concept of local network-attached storage.