Avatar billede anymous Praktikant
21. juni 2020 - 18:42 Der er 7 kommentarer

Er den hutig

Hej
skal til at købe en stationær computer  der står 1.8ghz er det hurtigt
jeg skal bruge den til gaming, jeg skal spille Fortnite og gta 5 og Ark survival evoled. men der skal være en godt fps til gaming og vil gerne vide og om det er hurtigt nok til at det ikke lakker
så please HJÆLP
Avatar billede milter Ekspert
21. juni 2020 - 18:49 #1
Vi skal kende computerens mærke og fulde modelnavn med alle specifikationer for især bundkort, CPU, RAM, grafikkort og lagringsenheder (HDD/ SSD) for at kunne hjælpe dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2020 - 19:48 #2
Nogle cpu'er har en turbo funktion så de kan ændre hastigheden. Har set nogle modeller der kan gå fra ca. det du nævner her og op til næsten 4,0 Ghz. Men uden info kan man ikke vurdere hardwarens ydeevne.
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2020 - 20:37 #3
Selvom de andre har ret i at vi skal vide mere for at give et godt svar, så er 1,8 GHz umiddelbart meget lavt. Det kommer an på mere end det, men der er ingen rimelig hurtige CPU'er til gaming med kun 1,8 GHz per core i dag.
Avatar billede anymous Praktikant
21. juni 2020 - 20:49 #4
det er modelen Acer Aspire XC-115 1.8GHz 2TB HDD 12GB RAM
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2020 - 21:01 #5
Så absolut nej. Det er en 7 år gammel computer med integreret grafikkort og meget sløv quad core CPU.

Den er alt andet end hurtig, og du vil ikke kunne game på den overhovedet. Men man køber heller ikke en 7 år gammel model til gaming.
Avatar billede keysersoze Guru
21. juni 2020 - 21:03 #6
Medmindre der er noget jeg har overset så lyder det som en meget gammel maskine og den hører slet ikke til under gaming-kategorien - det er lige før jeg tror du vil blive træt af den bare hvis du skulle bruge den til surf/email. I mine øjne er det spild af penge.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
21. juni 2020 - 21:04 #7
GHz fortæller ikke meget om hastigheden. Den du nævner er meget langsom, kun velegnet til lejlighedsvis lettere kontorbrug og internet. Du checker en pc´s hastighed på denne side https://www.cpubenchmark.net/
AMD A4 6210 har en benchmark på 1447. Under 2000 er meget langsom og bør ikke købes i dag, 2-4000 ok til lettere kontorbrug, 4-6000 OK til allround brug og lettere gaming, over 6000 hurtig, over 10.000 meget hurtig. TIl seriøs gaming skal du yderligere have et kraftigt grafikkort, som i sig selv kan være ret dyrt.