Avatar billede Bbn Praktikant
26. juni 2020 - 11:22 Der er 3 kommentarer

Harddisk viser forkert ledig diskplads

Jeg har en harddisk på 2 TB, den viser lige nu at der er 23GB ledig plads men når jeg kigger på den (med stifinder/treesize free) kan jeg kun se at der er data for 625 GB på den?

Burde der ikke være ca. 1,2 TB fri plads?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. juni 2020 - 11:46 #1
Måske fordi du har flere partitioner på disken, således at de 2TB er splittet op.
Avatar billede puren Ekspert
26. juni 2020 - 12:03 #2
hop en i disk management og se

på billet her https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/02c91570-1b70-47ad-bf60-c60aa4d32fa6?upload=true kan man se at en del af disk 1 har 346GB som ikke bliver anvendt

er du i samme båd bare med 1,2 TB så brug programmet partition wizard til at udvide din disk med, men tag en kopi af din data hvis den er vigtig altså 99,9% af gange går det godt men der er også de få hvor det går i ged
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juni 2020 - 12:31 #3
Hvor gammel er din PC: ?
Du skal ikke ret langt tilbage i tiden for at PC: ikke kunne se mere end 1000GB / 1TB

Hvis du kører Windows 10 så tryk på Windowstasten + X  og vælg Diskhåndtering.
https://ibb.co/p4jNfsd